פיתה תל אביב: מתחרה על התואר הפיתה הטובה ביותר

פיתה עם קבב בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין
פיתה עם קבב בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין

דוכן פיתות חדש מנסה להתחרות על חיבתם של התל אביבים למודי טרנד הפיתות גורמה. עד כמה באמת טעים שם?

22 בספטמבר 2019

יש לא מעט פיתות טעימות בתל אביב, אבל בצמרת נמצאת כבר כמה שנים ג'סמינו, שגרפה שלל כתרים ותארים, ובהתאמה גם תור ארוך שמשתרך בה מדי יום.

אין תורים! פיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין
אין תורים! פיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין

לא מעט מקומות נפתחים ומנסים להתברג בצמרת, וכעת נדמה שהפעם קמה תחרות שיכולה לצופף את השורות בפסגה. "פיתה תל אביב", דוכן הפיתות שנפתח לפני פחות מעשרה ימים ברחוב הרצל, סמוך לעוד לא מעט מזללות, הוא, כמעט בכל פרמטר, תחרות ישירה. זה מתחיל בגריל מן, שי (את שם המשפחה הוא לא מוכן לחשוף) שחדי עין יזכרו אותו עובד על הגריל בג'סמינו וממשיך בתפריט, שכולל גם הוא פרגית, קבב או נקניקיות מרגז (32 שקלים), כבד עוף (30 שקלים) או כבד אווז (70 שקלים). אפשר גם לעשות מיקס בפיתה (38 שקלים), להזמין חצי פיתה (18 שקלים) או לשים שני שיפודים בפיתה (45 שקלים).

התוספות בתוך הפיתה כוללות בצל, פלפל חריף ועגבניות שצלויים על הגריל וקצוצים דק, יחד עם טחינה ועמבה. אבל כמו שמכורים אמיתיים לפיתות משובחות יודעים, לא רק המרכיבים חשובים, אלא גם האיכות והסידור המוקפד שלהם בפיתה. אז איך הפיתות של פיתה תל אביב?

בשעת צהריים של אמצע השבוע עדיין היה פה ריק יחסית, ועניין ההזמנה וההכנה היה מהיר. אין תורים גדולים, הבשרים עולים מיד על גריל הפחמים, הפיתה מוכנה מהר, ולא צריך לבזבז חצי ערב או הפסקת צהריים על המתנה. הפיתות פה הן מהסוג הדק, אבל כאלה שעדיין מצליחות לשמור על כל התכולה היטב, ונראה שהן גם עוברות צריבה קלה, שנותנת להן מעט פריכות.

עסיסית ולא חריפה מדי פיתה מרגז בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין
עסיסית ולא חריפה מדי פיתה מרגז בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין

ראשונה היתה מוכנה פיתת המרגז, שהיו נקניקיות דקות יחסית, עם חריפות מתונה ממש, כזו שרוב האנשים יכולים לסבול. הן היו טעימות, מתובלות היטב, שמרו על עסיסיות, ויחד עם כל הכבודה שכללה את הבצל, העגבניות, הפלפל החריף, הטחינה והעמבה יצרו פיתה כיפית ומצוינת, אם כי לא לגמרי משביעה.

הקבב מתחבא שם פיתה עם קבב בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין
הקבב מתחבא שם פיתה עם קבב בפיתה תל אביב. צילום: גיל גוטקין

הקבב הצטיינו אפילו יותר. הם לא תובלו יותר מדי, ושמרו על טעם בשרי נהדר, שטעם הצריבה החרוך תרם לו. גם כמות הבשר בפיתה הרגישה נדיבה יותר מבזו של המרגז. בקלות מדובר באחת הפיתות הטעימות שאכלנו בזמן האחרון, כזו שיכול להתחרות בקלות על תואר אחת מהפיתות הטעימות בעיר. אז לפני שההמונים מגלים את פיתה תל אביב והופכים אותה לעוד מקום עם תורי ענק, רוצו לחטוף שם פיתה, במיוחד זו עם הקבב.

פיתה תל אביב – כל הפרטים