הסגר מתהדק: שוק הכרמל ושוק מחנה יהודה נסגרו

למרות שתקנות החירום מתירות פתיחה של עסקים לממכר מזון, הבוקר הוכרז על סגירת השווקים הפתוחים

שוק הכרמל. צילום: shutterstock
שוק הכרמל. צילום: shutterstock
20 במרץ 2020

ההמלצה על שמירת מרחק שהפכה בהמשך לאיסור על התקהלות, נכנסה לתוקף כבר בתחילת השבוע שעבר, אבל השווקים הגדולים שידרו עסקים כרגיל. בעוד שקניונים ומתחמי קניות נסגרו, רוב בתי העסק והדוכנים בשוק הכרמל ובשוק מחנה יהודה נותרו פתוחים (גם אם התנועה בשניהם הייתה דלילה מהרגיל) וזאת בשל ההיתר להמשיך ולהפעיל חנויות לממכר מזון.

מסע קניות הופך בעצם להתקהלות אסורה הכניסה לשוק הכרמל בתל אביב, ראשון (22.3)
מסע קניות הופך בעצם להתקהלות אסורה הכניסה לשוק הכרמל בתל אביב, ראשון (22.3)

ההוראה לשמור על מרחק של שני מטר בין אדם לרעהו במרחב הציבורי היא כזו שלא ממש ניתן לעמוד בה בשווקים וכך כל מסע קניות הופך בעצם להתקהלות אסורה. על אף כניסת תקנות החירום לתוקפן, ביום שישי האחרון השווקים נותרו פתוחים.

זה לא כל כך נעים לראות שוק סגור שוק הכרמל בתל אביב, ראשון (22.3). צילום: אביב סריג
זה לא כל כך נעים לראות שוק סגור שוק הכרמל בתל אביב, ראשון (22.3). צילום: אביב סריג

הבוקר (ראשון) הכריזה הממשלה על סגירת כל השווקים הקמעונאיים ועל איסור להפעלת דוכנים בשוק ודוכנים לממכר מזון. פקחים ושוטרים פקדו את המקום והורו לחנויות ולדוכנים הבודדים שהיו פתוחים לסגור.

״ההחלטה לסגור את העסקים בשוק מחנה יהודה הזויה ומנותקת מהמציאות. במקום להתמקד בסופרים שבהם התור ארוך, הצפיפות אדירה והמגע בעגלות בלתי נמנע, מגיעים גורמי האכיפה לשוק שבו המרחב הציבורי אדיר ובו ניתן לקיים את הנחיות הממשלה"

טלי פרידמן, יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה: ״ההחלטה לסגור את מרבית העסקים בשוק מחנה יהודה הזויה ומנותקת מהמציאות. במקום להתמקד במקומות כדוגמת הסופרים ברחבי העיר בהם התור ארוך, הצפיפות אדירה והמגע בעגלות בלתי נמנע, מגיעים גורמי האכיפה לשוק בו המרחב הציבורי אדיר ובו ניתן לקיים את הנחיות הממשלה. ברצוני להבהיר כי חנויות אטליז, סופרים, מסעדות שפועלות עם שירות משלוחים ומאפיות רשאיות להמשיך לעבוד״.

עיריית תל אביב ועיריית ירושלים אומרות כי סגירת השווקים לא תואמה איתן.

משהשוק לדלת: משלוחים מהשווקים עד הבית

טור דעה: תל אביב אומרת לא לסגירת השווקים

סגירת השווקים: מחאת הסוחרים