דקלה חיון
מכופפת מקלות
בלוגרית יצירתית שחושפת את המנות הביתיות והלא מוכרות של מטבחי המזרח הרחוק - מקוריאה ויפן, דרך סין והונג קונג ועד טייוואן.

גייראן פאנג: מאפינס הפתעה קוריאנים במרקם של ענן

אוכל הרחוב הכי פופולרי בקוריאה הוא מאפינס שהילדים שלכם יזללו

5 באוגוסט 2021
גייראן פאנג (Gyeran ppang) - מאפינס ביצה קוריאני.
גייראן פאנג (Gyeran ppang) - מאפינס ביצה קוריאני.

קוריאה הדרומית היא גן עדן לאוכל רחוב מסוגים שונים ומשונים. הלחם הזה הוא אחד ממאכלי הרחוב הפופולריים שם, ובהחלט אפשר להבין למה! זהו מאפה רך ומפנק המזכיר במרקמו פנקייק אוורירי ומתקתק אבל עם טוויסט בעלילה – תוספת של גבינה מגוררת וביצה ששוקעת לתחתית במהלך האפייה. בקוריאה מכינים את הלחמים בתבניות אובליות מיוחדות. מזכיר לכם חצ'אפורי? אולי, אבל הגודל אישי והטעם והמרקם – אחרים לגמרי.

למתכון מאפינס ביצה קוריאנים – גייראן פאנג

ככה עושים את זה בקוריאה Gyeran ppang – לחם ביצה קוריאני. צילום: Shutterstock
ככה עושים את זה בקוריאה Gyeran ppang – לחם ביצה קוריאני. צילום: Shutterstock

בבית אפשר להכין את המאפה בתבנית מאפינס. אני משתמשת בתבנית ג'מבו מאפינס עם 6 שקעים גדולים, שיכולים להכיל גם את הבלילה של הפנקייק וגם את הביצה, אבל אפשר להשתמש גם בתבניות חד פעמיות בגודל דומה (למשל כאלה של מיני אינגליש). מאז שהכנתי אותם בפעם הראשונה הבנות שלי מבקשות ממני להכין אותם שוב ושוב כי הם פשוט מושלמים כארוחה קלילה ומפנקת.

ההכנה מאוד קלה – מערבבים את המצרכים בקערה ומחלקים בין השקעים, מפזרים גבינה ותוספות, שוברים ביצה למרכז ומכניסים לתנור חם ל-25 דקות. במהלך האפייה הבלילה מכסה את הביצה והגבינה, כך שמגלים אותן כהפתעה, רק אחרי הביס הראשון. אפשר ואף רצוי לפזר עוד תוספות כגון בצל ירוק קצוץ, פסטרמה או בייקון קצוצים. מגישים חם וישר חושבים על הפעם הבאה שנכין אותם.

לבלוג של דקלה – מכופפת מקלות