ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

כך תכינו פאי פירות יער מהפנט

ליאור משיח מעודדת אתכם לגלות הרפתקנות באפייה ולהכין פאי פירות יער על בסיס בצק ורוד לא שגרתי

7 באוגוסט 2019
פאי פירות יער מבצק פריך סלק. צילום: דרור עינב
פאי פירות יער מבצק פריך סלק. צילום: דרור עינב

אני לא יודעת אם שמתם לב עליי, אבל לפעמים אני אוהבת לשחק באוכל שלי. לא יותר מידי, משתדלת לא לעבור את גבול הטעם הטוב, אפילו מנסה שתמיד יהיה קשר בין המשחק למנה. כשנכנס הג'וק של לצבוע מאכלים בצבע לא צפוי, צריך להזהר. אני משתדלת להמנע מלהשתמש הרבה בצבעי מאכל לא טבעיים. אשתמש בהם בעיקר להכנת מקרונים (אגב, הידעתם? אפילו בצרפת עבר השנה חוק האוסר על שימוש בצבעי מאכל לא טבעיים, ולאט לאט כל הקונדיטוריות עוברות לשימוש בצבעי מאכל טבעיים בלבד. אני באופן אישי מאוד מתרגשת מהשינוי!) כשמשתמשים בצבע מאכל טבעי, חשוב לעשות קישורים טובים למה שאוכלים. חשבתי שיהיה מגניב להכין בצק מאבקת אוכמניות. אז חיפשתי אבקת אוכמניות בטירוף. לא מצאתי. לצערי במקומותינו כמו שקשה למצוא אוכמניות טובות, אבקת אוכמניות היא חד קרן. לא נכנעתי. חשבתי "סגול", והבנתי שהתשובה הייתה מתחת אפי כל הזמן.

בצק סלק.

אני יודעת שזה נשמע מוזר.

אבל כהרגלי בקודש, גם את הקינוח הנהדר הזה בחנתי על קבוצת מיקוד זהירה ונהנתנית.

פאי פירות יער בבצק סלק סגול של ליאור משיח

פאי פירות יער מבצק פריך סלק. צילום: דרור עינב
פאי פירות יער מבצק פריך סלק. צילום: דרור עינב

התגובות היו פה אחד – הסלק אינו משתלט יותר מידי, אפילו תורם בהיותו מתוק באופן טבעי, והצבע.. וואו. שמעו, זה לא משהו שאפשר פשוט להתעלם ממנו. זו לא מנה שאפשר להתעלם ממנה. אם יש לכם אירוע, מסיבה שדורשת מכם להביא משהו, או סתם ארוחת שישי בסוף השבוע הקרוב ובא לכם להכניס קצת צבע לשולחן, כדאי לכם לנסות את הפאי הזה.

אז קדימה, שנתחיל?

בצק הסלק: 2 כפות אבקת סלק – ניתן להשיג בחנויות המקצועיות, או באתר ריסטרטו. במידה ולא השגתם אבקת סלק, לא נורא – אפשר גם להשתמש ב-3 כפות מים מהבישול של הסלק תנסו, מה אכפת לכם?
באמת, לא סביר שתתחרטו.