ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

עוגיות הפתעה

אולי לא ידעתם את זה אבל המזווה שלכם מלא בהפתעות כשיכולות להפוך בקלות לעוגיות נימוחות ומשגעות

12 בפברואר 2020
עוגיות שוקולד צ'יפס. ליאור משיח
עוגיות שוקולד צ'יפס. ליאור משיח

הכל התחיל לפני כמה חודשים כשעשיתי סדר במזווה. הורדתי הכל מהמדפים, מיינתי, זרקתי וארגנתי את כל מה שנשאר מחדש, וכמו תמיד, כשמסדרים מגלים דברים נפלאים, או שסתם מוצאים דברים שקנינו בלהט הרגע והשארנו מאחור – סוכריות קרמל  מצרפת, שוקולד שהביאו לי מפינלנד, קמח כוסמת, מרשמלו זעירים ועוד ועוד הפתעות.
נרגשת מהגילוים ומותשת מהעבודה, הייתי חייבת לאפות משהו פשוט, מהיר ושיכיל כמה שיותר מתנות מזווה. החלטתי ללכת על הפתרון האולטימטיבי והכנתי עוגיות שוקולד צ'יפס מהשאריות המתוקות שברשותי. את העוגיות הגשתי לאורחים במספר סדנאות והתגובות היו משגעות. עד היום יש לקוחות שפונים אלי שוב ושוב לקבלת המתכון.
כשנסעתי לניו יורק להעביר מספר סדנאות היה ברור שאכין לאורחי הסדנא נשנוש קטן. לאחר מחשבה קצרה החלטתי להכין את עוגיות השאריות המהוללות בשתי גרסאות – אחת קלאסית ואחת עם חמאה חומה. גם שם העוגיות לא אכזבו ומיילים ספק סקרניים ספק מאיימים בנוגע לפרסום המתכון החלו להצטבר. ככה שאין ספק שהגיעה השעה. לאחר ניסיונות מפרכים וטעימים בהם חידדתי ודייקתי את המתכון אני מצרפת לכם התענוג.

חשוב לציין שהמתכון שלי לעוגיות שוקולד צ'יפס, הוא וריאציה של מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס וקמח כוסמת אותו קיבלתי מאחת המורות שלי בביה"ס הקולינרי בניו יורק.

שוקולד צ'יפס הפתעות – המתכון המלא