טל סורסקי
מה יש לאכול היום
הייטקיסט ביום ובלוגר אוכל בלילה. לפעמים גם בסדר ההפוך. כותב את הבלוג "מה יש לאכול" מעל ל-13 שנים ועל הדרך מאכיל 3 ילדים רעבתנים ואניני טעם. בבלוג של טל תוכלו למצוא בעיקר אוכל ליום-יום שילדים אוהבים לאכול אבל גם שפע של מתכונים לאירוח ולכל אירוע.

ארוחה במינימום עבודה: עוף בגריל ברוטב פירי פירי

עוף בגריל זאת אחת המנות שכולם אוהבים, בכל צורה, ואצלנו בבית אוהבים במיוחד עוף פירי פירי

5 באוקטובר 2021
עוף בגריל ברוטב פירי פירי של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי
עוף בגריל ברוטב פירי פירי של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי

אחד האתגרים בתקופה האחרונה הוא לדאוג כל יום לאוכל לילדים. דמיינו שני הורים עובדי הייטק (שאמנם עובדים מהבית אבל נון-סטופ) מתבגרת אחת שגם כן עובדת מהבית כמפתחת בחברת הייטק בינלאומית (במקרה אותה החברה שאבא שלה עובד) ועוד שני מתבגרים בבית הספר. בין פגישה לפגישה אין יותר מידי זמן לבישולים ארוכים לכן לרב באמצע השבוע אנחנו אוכלים אוכל יחסית מהיר להכנה או אוכל שאני מכין מראש ומקפיא, כמו רוטב בולונז (שרק צריך פסטה), צ'ילי קון קרנה ועוד.כשאני כן מבשל באותו היום, ארוחות ארוחות הצהרים של אמצע השבוע יהיו כאלה שלא צריכים יותר מחצי שעה עבודה לפני ששולחים את האוכל להתבשל או לצלייה בתנור. אני משתדל לדאוג למנת בשר, ירק ותוספות (ורצוי באותה תבנית), על מנת שהארוחה תהיה גם מזינה ובריאה.

למתכון עוף בגריל ברוטב פירי פירי

כמו תמיד, המפתח הוא תכנון מראש ומזווה מצויד. אצלי בבית תמיד יהיו בפריזר קופסאות עם ציר עוף וציר בקר, כמה קופסאות של רוטב בולונז שאני מכין בכמויות, מחלק למנות ומקפיא, חזה עוף קפוא למוקפצים או לחזה עוף צרוב (משתדל לטגן שניצלים כמה שפחות) וכמובן – כרעיים של עוף או עוף שלם קפוא. מאחר ואני משתדל לצרוך כמה שפחות בשר בקר (אני לא נמנע ממנו לחלוטין, אבל משתדל), אנחנו אוכלים עוף על צורותיו השונות בערך 3 פעמים בשבוע. עוף בגריל זאת אחת המנות שכולם אוהבים, בכל צורה, ואצלנו בבית אוהבים במיוחד עוף פירי פירי.

מי שזוכר את רשת ננדוס שהיתה פה בארץ בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, בטח זוכר את הרוטב המפורסם שלהם. רוטב פירי פירי הוא רוטב שמקורו בדרום אפריקה ("פירי" הוא פלפל בסווהילית). הוא הגיע לפורטוגל  בסוף ימי השלטון הפורטוגזי באפריקה ומשם ליתר העולם, הודות לננדוס. 

עוף בגריל ברוטב פירי פירי של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי
עוף בגריל ברוטב פירי פירי של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי

זה רוטב מאוד קל להכנה שכל מה שנדרש זה לזרוק לתוך הבלנדר את כל המרכיבים ולטחון אותה למשחה חלקה ואז לצפות את העוף ולשלוח אותו לצלייה. אני מבקש מהקצב שלי לפתוח את העוף ולשטח אותו, ככה שטח הפנים שלו גדול יותר והוא נצלה טוב יותר, אבל אפשר להכין את המנה גם עם כרעיים.

לבלוג של טל סורסקי – מה יש לאכול