דקלה חיון
מכופפת מקלות
בלוגרית יצירתית שחושפת את המנות הביתיות והלא מוכרות של מטבחי המזרח הרחוק - מקוריאה ויפן, דרך סין והונג קונג ועד טייוואן.

כוכב הבראנץ' ההונג קונגי – קרפ מנגו וקצפת אסייתי

שורשים בריטיים, חומר גלם אסייתי וצורת הכנה שמזכירה בלינצ'ס אחראים לקינוח המרענן של הקיץ

22 באוגוסט 2021
קרפ מנגו מתוק מהונג קונג - מאן-גאוו באן ג'י. צילום: דקלה חיון
קרפ מנגו מתוק מהונג קונג - מאן-גאוו באן ג'י. צילום: דקלה חיון

פירוש שמו המילולי של הקינוח המהמם הזה הוא "פנקייק מנגו", אך בפועל מדובר בקרפ דקיק, ממולא קצפת שבמרכזו חתיכה גדולה של מנגו. מגישים אותו בדרך כלל כקינוח לארוחת יאם צ'ה – בראנץ' קנטונזי או הונג-קונגי המורכב מתה סיני ומבחר מנות דים סאם. הקינוח הזה הוא תולדה של השליטה הבריטית בהונג-קונג – הפנקייקים הבריטיים הם דקיקים ונטולי חומרי התפחה והרבה יותר דומים לקרפים או לבלינצ'ס מאשר הפנקייקים האמריקאיים התפוחים שאנחנו מכירים וגם הקצפת היא חברה של כבוד בהרבה קינוחים בריטיים. הטוויסט האסייתי הוא המנגו, שעומד במרכז הקינוח. שילוב המרקמים יוצר חוויית אכילה כיפית במיוחד – קרפ עדין, קצפת אוורירית ומנגו חלקלק ומתוק. זה קינוח קליל מאוד וגם לא מתוק מדי (כיוון שבקרפ ובקצפת כמעט ואין סוכר והמתיקות מגיעה מהמנגו).

למתכון קרפ מנגו מתוק מהונג קונג

תהליך ההכנה פשוט מאוד, ואם התנסיתם בהכנת קרפים או בלינצ'ס – כבר עשיתם את רוב הדרך. עכשיו נשאר רק למלא את הקרפ, לקפל אותו למעטפה קטנה ולחכות שהקינוח יתייצב דיו במקרר (שזה, בעיני, החלק הכי קשה).ואם זו הפעם הראשונה שאתם מכינים קרפ, הטיפ הכי חשוב הוא לשטח את הקרפים ככל האפשר ולטגן אותם על חום נמוך – הם צריכים להישאר דקיקים, בהירים, רכים וגמישים, כדי שאפשר יהיה לקפל אותם בקלות.

לבלוג של דקלה – מכופפת מקלות