רותם ליברזון
פשוט טעים
מפתחת מתכונים, מחברת ספרי בישול, בעלת בלוג האוכל של רותם ליברזון. גדלה על המטבח הפרסי, למדה בבית הספר לבישול צרפתי בניו יורק ובהמשך התמחתה במספר מסעדות בתפוח הגדול

שבועות של נחמה

את חג הקציר חוגגים השנה באווירת פוסט קורנה, רותם ליברזון בונה ארוחת חג עונתית ושמחה שמתרפקת על ימים פשוטים יותר

18 במאי 2020
קונכיות פסטה ממולאות בגבינה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם
קונכיות פסטה ממולאות בגבינה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם

אני אמנם עירונית מרבית חיי, אבל נולדתי וביליתי את ילדותי המוקדמת בקיבוץ נען ויש לי משפחה שמתגוררת שם עד היום. כשבוע אחרי שעזבנו את הקיבוץ כבר חזרנו לביקור ראשון, ומאז לא הפסקנו. בחופשות, בחגים ובסופי שבוע, נען היה לבית השני שלי. החג שבו הכי נהניתי להגיע לביקור היה שבועות.

עוגת גבינה בחושה עם נקטרינות של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם
עוגת גבינה בחושה עם נקטרינות של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם

לכל מתכוני שבועות של רותם ליברזון

כנראה בגלל שכל הקלישאות העולות על הדעת כשחושבים על חגיגת קיבוץ חקלאית מגיעות לשיאן בנען, וכשאני אומרת "מגיעות לשיאן" אני מתכוונת לתהלוכת קומביינים בין ערימות חציר ענקיות, למופעי ראווה של כל אחד מענפי הקיבוץ ולמסוק(!) שממטיר על הילדים ממתקים מהשמים. בקיבוץ, רוח החג והמאכלים שלו הם הרבה מעבר לאובססיית מוצרי החלב.

בוואריה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם
בוואריה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם

חג שבועות הוא הזדמנות לחגיגה אמיתית של ירקות טריים, של פירות קיץ, של תבואה ושל מאפי חיטה. כל מאכלי החג שבחרתי להציע לכם כאן חוגגים את השפע הזה. תמצאו פה מאפה פסטה ומשמשים מפתיע ונהדר, עוגת גבינה בחושה עם קרמבל ונקטרינות או חלה פרועה שמחביאה גבינת עזים וסלק, ויש גם קרם בוואריה קלאסי ופודינג אורז ודובדבנים, כי אחרי כל הטלטלות הייתי צריכה בחג הזה אוכל שמתרפק ומעיר זכרונות מימים רחוקים ופשוטים יותר.