סיורי אוכל

לאכול את טוסקנה דרך המצלמה

"לאכול ולצלם את טוסקנה" הוא סיור בוטיק חדש המשלב בין המטבח הטעים בעולם לאמנות הצילום. תפנו מקום בבטן, ובמצלמה

סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: שלי אבידור
סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: שלי אבידור
14 באוגוסט 2019

דמיינו לעצמכם בוקר שבו אתם מתעוררים בווילה עתיקה בטוסקנה, לגמתם מקפה עם חברים ויצאתם לסיור בשוק המקומי. חזרתם למטבח מדוגם עם סלים מלאים בחומרי גלם מעולים ובהנחיית שף וצלם אמן תוכלו לרקוח ארוחת פסטה ויין שגם מצטלמת מעולה. בקיצור, חלומו של כל פודי שזוכה להתגשם בסיור בוטיק ייחודי המשלב צילום וקולינריה באיטליה.
"לאכול ולצלם את טוסקנה" הוא סיור שמתאים את עצמו לעידן הרשתות החברתיות והצילום שצועדים יד ביד עם עולמות האוכל והקולינריה שנדרשים להתמודד עם סטנדרטים חדשים, לא רק לאיכות ולטעם אלא גם לפוטוגניות ופוטנציאל הוויראליות בכל מנה. כל בלוגר שהפך את האהבה למטבח למקצוע, יעיד כי כישורי צילום חשובים וסוד ההצלחה לעתים טמון בהם.
"טוסקנה היא עסקת חבילה של נופים יפהפיים ואוכל טוב", מסבירים הצלם דן לב והשף יוגב ירוס (מל ומישל, מטבחצר) שרקחו מסלול טיול מנצח. "המטבח הטוסקני ההררי תרם לקולינריה האיטלקית לחם מפורסם, שמשמש בסיס לסלט פנצנלה ומרק ריבוליטה, בשר משובח ותוצרת חקלאית עשירה. אנחנו משתדלים לכוון את הסיורים לעונות מעבר שבהן המגוון רחב עוד יותר".

עסקת חבילה של נופים יפהפיים ואוכל טוב סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: דן לב
עסקת חבילה של נופים יפהפיים ואוכל טוב סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: דן לב

מסלול הטיול מייצג את עולם הקולינריה האיטלקי במיטבו וחושף סודות מקומיים, יצרנים ארטזנליים שמקיימים מסורות עתיקות יומין, מעדנייה מקומית אהובה, דוכני שוק המציעים גבינות מקומיות מעולות, נקניקים, פירות ים ודגים טריים, תוצרת חקלאית טרייה ויקבי בוטיק משפחתיים.בין דוכני השוק ייחשפו מסעדות קטנות שבהן המטיילים יזכו לחוות טעמים ולאסוף תמונות.
בסוף כל ערב עובר דן לב, מבכירי צלמי הקולינריה בארץ, על הצילומים ומדריך בהתאם כדי להגיע לתוצאות המקצועיות ביותר, תוך לימוד יסודות צילום המזון, צילום חומרי גלם, קומפוזיציה, תאורה, סטיילינג והעמדת סט.
נוסף על כך במהלך הטיול מתקיים מפגש אישי עם הילד הרע של הקצבים, דריו צ'קיני, שגם יעביר סיור מודרך באטליז שמציג כל נתח כיצירת מופת. הביקור נחתם בארוחת טעימות שבושלה על ידי צ'קיני. חובבי הבשר ייאלצו לפנות מקום בבטן לארוחת הערב שתוגש במטבח הווילה שבה תככב מנת הדגל של פירנצה: ביסטקה פיורנטינה. סטייק עצום מבשר מקומי שנצלה על הגריל ומונח על צלחת הסועד כשהוא לוהט ועסיסי.

לומדים צילום מזון, קומפוזיציה, תאורה וסטיילינג. סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: שלי אבידור
לומדים צילום מזון, קומפוזיציה, תאורה וסטיילינג. סיורי אוכל וצילום בטוסקנה. צילום: שלי אבידור

סיור האוכל והצילום מתקיים בקבוצה מצומצמת שמונה בין שמונה ל־15 משתתפים אשר יגורו בווילה פרטית ומפוארת. במהלך אחד מהימים המפנקים יותר בטיול,מתקיים יום בישול וצילום מרוכז במטבח הווילה, שנפתח בקניות בשוק ומסתיים בסדנת לימוד הכנת פסטה בשיתה המסורתית. במקביל אפשר לאוסף פריימים של חומרי גלם וידיים מאובקות מקמח. היום ייחתם כמובן בזלילת פסטה ולגימת יין.
הסיור מיועד לטווח רחב של גילים מכל הרקעים. החל מאהבת הצילום, אהבת המטבח או הרשתות החברתיות.

לפרטים נוספים והרשמה – יוגב 0525568516