צילום: נועם פריסמן
צילום: נועם פריסמן

מלכת מסעדות השוק, השפית יהלומה לוי יצרה עבור רשת לנדוור תפריט איטלקי חדש, עם גרסאות מלאות תאווה לקלאסיקות האיטלקיות המסורתיות (שכולנו אוהבים). כזה עוד לא טעמתם

2 ביולי 2023

אם אתם עוקבים אחרי הסצנה הקולינרית בעיר (ובארץ, בכלל), בטח גם אתם שמתם לב שהמטבח האיטלקי עושה קאמבק משמעותי, ובגדול. ולמה לא בעצם? מדובר באוכל שכולם אוהבים, ולמרות שהבסיס שלו הוא לכאורה פשוט, אפשר ליצור ממנו אינסוף וריאציות. 

צילום: שי נייבורג
צילום: שי נייבורג

את המנות האיטלקיות הקלאסיות כולנו מכירים, וכולנו גם שמחים להתנחם ולשבוע מהם מדי פעם (תראו לנו מישהו שיגיד לא לפיצה שהרגע יצאה מהתנור), אבל כמה כיף שאפשר גם לגוון, לשחק ולחדש במסגרת המטבח הזה, כל פעם מחדש.

רשת המסעדות לנדוור מצטרפת גם היא לגל הקולינרי ששוטף אותנו, וכחלק מהפיכתה מרשת בתי קפה לרשת ביסטרו בפריסה ארצית, משיקה תפריט איטלקי חדש שנוצר על ידי השפית הראשית של הרשת – יהלומה לוי. מאז שנכנסה השפית המוערכת לתפקידה היא מתווה קו של Classics With A Twist – במסגרתו היא רוקחת מנות קלאסיות בפרשנות אישית שלה – רעננה ועדכנית. אחד התפריטים הראשונים שיצרה עבור הרשת היה תפריט המבורגרים שזכה לביקורות משבחות.

יהלומה לוי | צילום: תמי סגן כהן
יהלומה לוי | צילום: תמי סגן כהן

עכשיו היא מעניקה את הבמה למטבח האיטלקי, שאהוב על מבוגרים וילדים כאחד, אבל לפני שהחלה במלאכת הרכבת המנות היא יצאה לתחקיר מעמיק אודות האוכל האיטלקי והשורשים שלו. "למרות היכרותי הקרובה עם המטבח הזה, פתחתי במחקר עומק", היא מספרת. "כשאני עוסקת בפיתוח מנות חדשות שהרפרנס שלהם הוא מטבח זר,  אני שואפת  להיות נאמנה למקור אבל עם מחשבה על ההעדפות של הסועד הישראלי. כל זאת כמובן מבלי להתפשר לרגע על איכות חומרי הגלם וחווית טעם גבוהה והרמונית, שהם אבני היסוד של כל פיתוח קולינרי שלי".

הדבר הראשון לו נתנה לוי את תשומת ליבה היה איכות הפסטה, אבן היסוד של המטבח האיטלקי. "המשימה הראשונה שלי היתה לעבוד עם המפעל שלנו על יצור פסטה טריה חדשה שתעמוד בסטנדרט גבוה, לצד פסטה ממולאת ששומרת על פרופילי הטעם הפופולריים, רק עם מילוי מודרני ומתוחכם יותר, וכמובן – הרבה יותר טעים".

צילום: שי נייבורג
צילום: שי נייבורג

כך למשל, הוחלפה מנת הרביולי הסטנדרטית והמיושנת שהיתה בתפריט ברביולי קרם מסקרפונה, עם כמות מילוי גדולה כך שכל ביס גורר פיצוץ קטן בפה; או אנילוטי קרם פולנטה בעל טעמים מתקתקים. גם הרטבים לפסטות הם כאלה שמבוססים על הקלאסיקות האיטלקיות, רק בטעמים עזים יותר – כי זה מה שאנחנו, הישראלים, אוהבים. איזה למשל? ובכן, ארבאייטה עגבניות שרופות חרפרפה, אליו אוליו ארטישוק או לזניה רוטלו (סליחה, אבל רק מהשמות קצת הזלנו ריר). 

ומה לגבי אחותה הקטנה והלא-פחות חשובה של הפסטה, הלא היא הפיצה? גם לה יש מקום של כבוד בתפריט החדש, וגם הפעם הכל מתחיל בבצק. "שדרגנו את בצק הפיצה שלנו ואני יכולה לומר שבלנדוור יש היום בצק מהטובים בארץ", מספרת לוי. "העברנו את המטבחים לשיטות התפחה ארוכות ופתיחה ביד של הבצק (ולא במרדדת)". בתפריט הפיצות החדש תוכלו למצוא פיצה קרצ׳ופי עם רוטב עגבניות, מוצרלה ארטיג׳ינאלה, ארטישוק, בצל מקורמל, עגבניות שרי צלויות וצ׳ילי, פיצה פפרוני בקר ורוקט טרי (איך שאנחנו אוהבים רוקט על הפיצה) ועוד.

צילום: שי נייבורג
צילום: שי נייבורג

התפריט החדש יוגש בלא פחות מ-65 סניפים של הרשת ברחבי הארץ, שנחלקים לסניפים כשרים ולא כשרים. ההבדל בין שני סוגי הסניפים הוא שבאלה הכשרים קיימים בנוסף גם מנות דגים (למשל דניס עם ריזוטו מלנזה, דניס ברוטב אקווהפצה עסיסי וסלמון עם דוקסל פטריות ופירה נימוח), ובסניפים הלא-כשרים קיימות בנוסף גם מנות עוף ובשר. 

צילום: שי נייבורג
צילום: שי נייבורג

"פיתוח התפריט האיטלקי עבור הרשת הוא מבחינתי לב ליבו של המהפך הקולינרי במעבר מבית קפה לביסטרו ישראלי מקומי", אומרת לוי. "אני יכולה לומר בלב שלם שמבחינה קולינרית, לנדוור היא רשת הביסטרו החדשה של ישראל. אני גאה לומר שאחרי המהלך הזה – החוויה הקולינרית החדשה בלנדוור ביסטרו היא מחד חווית טעם איכותית ומאידך במובן חוויה שהיא Value For Money הכי טובה שיש. תבדקו אותי".  

אחרי כל זה אין הרבה מה להוסיף, אנחנו פשוט נשלח אתכם לאכול משהו, כי בואו – כולנו נהיינו רעבים. פסטה מישהו? פיצה? פסטה וגם פיצה? בסדר יאללה. בתיאבון. 

>> לכל סניפי רשת לנדוור
>> לאינסטגרם

>> לפייסבוק