מחלבת יעקבס
מחלבת יעקבס

המשק המשפחתי הצנוע הפך לאימפריה קטנה של גבינות מעשרות סוגים, בית קפה, מאפייה, גלידריה ואפילו מרכז סדנאות - שלכולן מעניקה משפחת יעקס טיפול אישי ואוהב

13 ביולי 2020

מה הסיפור של המחלבה?

כשיצחק ורות יעקבס התיישבו בעמק חפר ב-1936, הם הקימו משק צנוע של פרות ועיזים שגידלו וחלבו בחצר, וגיבנו גבינות לצרכי הבית. הבן, שלמה, פיתח את המשק, הקים בו רפת לתפארת בה הפרות ניזונות מהגידולים החקלאיים (נטולי מריסוסים) במשק – ולא הפסיק לחלום על הגבינות של בית הוריו.

בשנת 1997 החליטו בני הדור השלישי לחדש מסורת אבות, והקימו בצמוד לרפת מחלבה. בהתחלה התבססו על מחברת המתכונים של סבתא ובהמשך רכשו ידע ממחלבות מסורתיות באירופה.

איזה גבינות מייצרים במחלבה?

במחלבה מייצרים עשרות סוגי גבינות מחלב עיזים, צאן ובקר – האחרון מגיע מהפרות שמגדלים במשק. הם מייצרים גבינות קשות כמו גאודה, תום, קשקבל ופקורינו; גבינות עובש כמו רוקפור, גורגונזולה וקממבר; גבינות רכות כמו מסקרפונה וריקוטה ומוצרים נוספים כמו קרם פרש, שמנת ויוגורטים שונים. חלק מהגבינות זמין ברשתות השיווק, חלקו נמכר לבתי קפה, מסעדות ומלונות ואת המגוון המלא אפשר למצוא בחנות המחלבה בכפר הרואה.

גבינת הדגל שלנו

קצ'וטה – גבינה חצי קשה מחלב כבשים, בסגנון טוסקני. היא בעלת מרקם מוצק ואחיד, טעם עשיר ופרחוני ולדברי המשפחה – אחת מהגבינות האהובות ביותר על הלקוחות.

גבינה ישראלית בעינינו

"פעם אפשר היה לומר שהישראלים לא אוהבים גבינות בשלות וחריפות, ושהגבינה הישראלית היא לבנה ועדינה," אומר אסף יעקבס, מנהל השיווק של המחלבה "אבל הטעם הישראלי הולך ומשתנה. אנשים מטיילים בעולם, רואים תכניות בישול ופתוחים לנסות טעמים חדשים. הם כבר לא מחפשים גבינה צהובה ולבנה, אלא מבקשים גאודה וריקוטה. ולא נדיר לראות ילדים שנכנסים לבית הקפה שלנו ומזמינים כריך עם גורגונזולה או קממבר.".

ועוד משהו

עם השנים התרחבה המחלבה והפכה לאימפריה קולינרית קטנה: מאפיית "אגדת לחם" (שאת הלחמים בה מכינה אשתו של אחד האחים לבית יעקבס, ביחד עם אחותה), גלידריה בה מייצרים גלידות מהחלב של הפרות שבעדר, בית קפה ואפילו מרכז סדנאות בו מועברות סדנאות לציבור הרחב או לארגונים.
"למרות שעברנו מייצור גבינות בבית לפורטפוליו של עשרות סוגי גבינה ולמרות שהרחבנו את תחומי הפעילות שלנו, במהות נשארנו עסק משפחתי – וכל מי שמגיע לבית הקפה, למאפייה או לחנות המחלבה מיד מרגיש את זה." מספרת דפי יעקבס.