גאודה של מחלבת Henri Willig. צילום: אנטולי מיכאלו; סטיילינג: ענת לבל
גאודה של מחלבת Henri Willig. צילום: אנטולי מיכאלו; סטיילינג: ענת לבל

חווה משפחתית קטנה בהולנד שהפכה למחלבה משגשגת, מייצרת זה שלושה עשורים גאודה הולנדית בשיטות אקולוגיות. התוצאה: גבינה עדינה שהיא קוסמת של ממש במטבח

22 במאי 2019

ארץ מוצא הולנד | אזור Katwoude | סוג גבינה קשה | חלב פרות

המחלבה של Henri Willig התפתחה מתוך חווה משפחתית קטנה בעיר Katwoude שבהולנד. הנרי ג'וניור החליט שלצד טיפוח הפרות כמו אביו וסבו לפניו הוא ינסה גם לייצר גבינות מסורתיות מהחלב. הגבינות הראשונות יוצרו לפני 40 שנה וזכו להצלחה מסחררת. כיום המחלבה מייצרת מבחר רחב של גבינות הולנדיות ומתמחה בייצור הגאודה – הגאווה הלאומית.
גבינה זו נולדה בעיר ההולנדית גאודה ומכאן שמה, ועד היום אפשר לראות אותה נמכרת בשוק העירוני בכיכרות ענק (השוקלות כמה עשרות ק"ג), בדיוק כמו לפני מאות שנים. הגאודה עשירה מאוד, היא מיושנת במשך כמה שבועות עד שנה וככל שמשך היישון ממושך יותר כך טעמיה עזים יותר. הגאודה של מחלבת Henri Willig, שמגיעה לארץ במסגרת סדרת גבינות אנסמבל של שטראוס, עשירה ועדינה והיא מתבססת על חלב הפרות ההולנדיות הגדלות בחווה ובסביבתה. שיטות גידול הבקר וייצור הגבינה הן בנות קיימא – שומרות על האדמה ואינן מזהמות.

דבר השף אסף שטרן

"הגאודה של Henri Willig יודעת לקבל טעמים בדיוק כמו שהיא יודעת לתת טעם לאוכל, זאת אומרת שאפשר לתבל אותה בשמן ועשבי תיבול והיא תשנה מעט את האופי שלה. אפשר לשלב אותה באפייה מתוקה (!) או מלוחה – היא תעשיר את המרקם בזכות אחוזי השומן הגבוהים שלה והיא גם מדהימה בכריכים מלחם שיפון עם המון חמאה".

גאודה של מחלבת Henri Willig
גאודה של מחלבת Henri Willig