מרקם חלקלק ונעים וחמיצות טובה מאוד. יראון לבן, הרי גליל. צילום: חיים יוסף
מרקם חלקלק ונעים וחמיצות טובה מאוד. יראון לבן, הרי גליל. צילום: חיים יוסף

הוא נעשה מענבי שרדונה מכרם בגובה 800 מטרים ומטופל על פי פרוטוקולים מקיימים. הכירו את הכוכב של יקב הרי גליל

2 ביוני 2019

ליראון, יין הדגל של יקב הרי גליל, שמור מקום של כבוד על מדף יינות האיכות הישראליים. היין, שנעשה לראשונה בבציר 2000 מענבי עמק קדש שבגליל העליון, בלט מיומו הראשון בגלל המחיר הצנוע שלו ומפני שלהבדיל מרוב יינות הדגל שהושקו אז בישראל, הוא לא היה יין זני שרירי ובשל אלא בלנד אלגנטי יחסית של קברנה סוביניון ומרלו. מאז השקת היראון הראשון ועד היום עברו על היין ועל יקב הרי גליל לא מעט שינויים. הייננים שעושים אותו התחלפו, הרכב הזנים השתנה, כרמים נעקרו ואחרים ניטעו במקומם, אבל בזכות האופי הישראלי הייחודי שלו הוא לא מפסיק לככב בחנויות, בתפריטי היין במסעדות ובמקררים של האספנים. כעת, לקראת שבועות, מצטרף אליו יראון לבן.

הוא התיישן במשך חמישה חודשים בחביות על השמרים, ואפשר להרגיש את זה באף שנחשף לריחות ברורים של וניל שעוטפים את ניחוחות הפירות הלבנים

יראון לבן 2018 נעשה מענבי שרדונה מכרם משגב עם שנטוע בגובה 800 מ' ומטופל על פי פרוטוקולים מקיימים, כולל דישון בקפה ממוחזר שמגיע מחברת נספרסו. הוא התיישן במשך חמישה חודשים בחביות על השמרים, ואפשר להרגיש את זה באף שנחשף לריחות ברורים של וניל שעוטפים את ניחוחות הפירות הלבנים. המרקם החלקלק והנעים שלו נתמך בחמיצות טובה מאוד, טעמי הפרי נקיים ומאוזנים, החבית נמצאת שם אבל בלי להפריע והסיומת חמצמצה, מתוקה ומהנה. יראון לבן 2018 הוא ללא ספק יין שאפשר להתגאות בו.

יראון לבן, הרי גליל. צילום: חיים יוסף
יראון לבן, הרי גליל. צילום: חיים יוסף

מבטיח ומקיים: יקב הרי גליל הוא היקב הבר קיימא המוביל בישראל

יין וסביבה: מילון לייננות מקיימת

מלבד יראון, יין הדגל, ליקב מגוון רחב של יינות איכותיים בכל קשת המחירים.
יינות צעירים מסדרת הרי גליל: יינות צעירים ופירותיים שנותנים ביטוי לאופי הזנים באזור הגליל העליון כמו הרי גליל לבן, רוזה, AVIV (במסעדות בלבד), קברנה סוביניון, מרלו וסירה.
יינות זניים ובלנדים יחודיים: יינות עשירים בטעם ובארומה, חלקם עוברים תהליך במכלי נירוסטה לשמירה על רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי כמו אלון ואלה, ויונייה, בלאן דה נואר וסוביניון בלאן.

בלאן דה נואר, הרי גליל. צילום: יח"צ
בלאן דה נואר, הרי גליל. צילום: יח"צ

יינות הדגל: יינות מורכבים ועשירים המבטאים את כרמי הגליל העליון במיטבם, יינות שמתיישנים בחבית עץ אלון כגון מירון, או יינות מכרם יחידני (סינגל) כגון כרם המעיין, כרם יפתח וכרם סלע.