מיט פוינט | צילום: עדן אליהו
מיט פוינט | צילום: עדן אליהו

בן למשפחת מגדלי בקר, ביטחוניסט-הייטקיסט, וקברניט אל-על נכנסים יחד לקצבייה אחת. ואם אתם מחכים לפאנץ' שאמור להגיע עכשיו, צפו לאחד כזה שמגיע לצד בשר טרי ואיכותי, בתוספת שירות לא מתפשר ומחיר הוגן כמו שיודעים רק במיט פוינט - בית הבשר דבאח

19 באוגוסט 2021

כבר בביקור הראשון במיט פוינט אפשר להרגיש שאתם נמצאים במקום שונה ומיוחד. זה לא עוד איטליז או "קצביית בוטיק" – מיט פוינט מביאה חוויה אחרת לגמרי. במבט ראשון העיניים ננעלות על חלון ראווה גדול, דרכו אפשר לראות את נתחי הבשר התלויים במקרר היישון העצום. כשמצליחים להתנתק לרגע מהחלון, מגלים חלל מלא בכל טוב שכולו סובב סביב תאוות הבשר: ויטרינות ארוכות בהן נח כל נתח אפשרי; מוצרים נלווים כמו ציוד לסו-וויד, רוטבי ברביקיו בשלל טעמים, יינות בוטיק, חמוצים ביתיים ועוד מוצרי מזווה למשתה בשרי; צוות מקצועי שנלהב לספר על כל כל נתח ולספק עצות ומתכונים ובהמשך גם אוכל מוכן כמו עראייס, המבורגר וכריכי בשר מפורק מהמעשנה לטובת מי שלא יכול להתאפק.

מיט פוינט | צילום: עדן אליהו
מיט פוינט | צילום: עדן אליהו

כל פרט במקום מעיד שכאן לוקחים את הבשר ברצינות – וזה ניכר גם מאחורי הקלעים, בשותפות של בעלי המיט פוינט עם בית הבשר דבאח – אחד מספקי הבשר המובילים בארץ לבשר מקומי טרי – מה שמאפשר להם לקצר את שרשרת האספקה ולהציע את נתחי הבשר הטריים והאיכותיים ביותר בסביבה ובמחירים שפויים. 

מאחורי מיט פוינט עומדים שלושה שותפים – ראובן בר, אכרם דבאח ותמיר אניבמיט פוינט היא בעצם הקריירה הנוכחית (והטעימה) של המייסד – ראובן בר, שהגיעה אחרי עיסוקים רבים אחרים; הוא שירת 25 שנה בתפקיד בכיר במשרד הביטחון, ועם שחרורו מהמערכת עבר לקריירה נוספת כסמנכ"ל בחברת הייטק גדולה, אבל הרומן שלו עם בשר התחיל הרבה לפני הקריירה הבטחונית. משה, אביו של ראובן, היה מגדל בקר, וחוויות הילדות מהעבודה במשק לצד אבא נחקקו אצל ראובן והובילו אותו אל סגירת המעגל הנוכחית; "אחד הזיכרונות המוקדמים שלי הוא שבמלחמת ששת הימים, אבא היה בצבא, ואני הייתי צריך לחלוב בידיים את כל הרפת" נזכר ראובן. 

התשוקה לבשר המשיכה ללוות אותו גם בבגרותו: "גם אחרי שבגרתי ועזבתי את המשק, נשארתי חובב בשר, אחד שמדבר בהתלהבות על נתחים ומדליק מנגל בכל סוף שבוע. כשעבדתי במשרד הביטחון הסתובבתי הרבה בעולם, ראיתי איך בשר איכותי נראה ורציתי כזה גם כאן בבית. כך בעצם נזרעו זרעי הקשר הראשונים שלי עם אכרם דבאח,  הכרתי את הבשר המצוין שלו, שבאותה תקופה היה זמין רק בצפון. פעם בחודש הייתי נוסע במיוחד לחיפה ומעמיס כמה עשרות ק"ג של בשר עבור כל המשפחה". עם הזמן התפתח הקשר בין ראובן לאכרם והוביל לחברות עמוקה בינם ובין משפחותיהם שכוללת מפגשים, ארוחות חגיגיות וחופשות משותפות.

מיט פוינט | צילום: עדן אליהו
מיט פוינט | צילום: עדן אליהו

שכן של ראובן, שהכיר את אהבתו לבשר, וחזר לאחר תקופה ארוכת שנים מארה"ב, הציע לו להקים אתר אינטרנט למכירת בשר כמו שעושים האמריקאים בהצלחה רבה. אבל ראובן ביטל את הרעיון, במחשבה שלא יהיה לזה ביקוש – הרי אנחנו, הישראלים, אוהבים לראות בעיניים. שנה לאחר מכן ראובן ישב בבית קפה ובשולחן הסמוך ישבה בחורה צעירה  עם לפטופ, שערכה קניות סופר באונליין והזמינה גם בשר. "היא אמרה לי שבעלה אחראי על קניית הבשר לבית, אבל שניהם עסוקים ואין להם זמן לבחור, אז היא עורכת את כל הקניות דרך האינטרנט" מספר ראובן. כאן נפל האסימון, ראובן הבין שדווקא יש פוטנציאל למכירת בשר באינטרנט, ושהחברות הקרובה לאכרם ובית הבשר דבאח תעזור להוציא אותו לפועל. אכרם הבין גם הוא מיד את הפוטנציאל הכלכלי ברעיון והשניים יצאו לדרך.

ראובן גייס את ניסיונו העסקי מעולם ההייטק, וערך סקר שוק מקיף שיתן תיקוף לדרישת הקהל. "מצאנו שיש ביקוש  למכירת בשר איכותי במחיר הוגן, גם באונליין, מצד הקהל הצעיר. זה דור עם הרבה מאוד ידע וסקרנות, שהסתובב בעולם, נחשף לחומרי גלם ותרבויות קולינריות שונות, ולכן מבין ומכיר אוכל הרבה יותר מהדורות הקודמים. המחאה החברתית ב-2011 לימדה את בני הדור הצעיר לעשות סקרי שוק ולא להתפשר גם על המחירים, הם מוכנים לשלם על איכות אבל לא מוכנים לצאת פראיירים. ולכן ידענו שמעבר לנתחי בשר איכותיים ומגוונים, אנחנו צריכים גם להציע להם חווית שירות גבוהה ובמחירים הוגנים".

מימין לשמאל: אכרם דבאח, תמיר אניב וראובן בר | צילום: עינת שנבל
מימין לשמאל: אכרם דבאח, תמיר אניב וראובן בר | צילום: עינת שנבל

השניים החליטו לפתוח שתי שלוחות של מיט פוינט – אחת מקוונת, באתר נוח הנותן לקונים מידע מקיף על המוצרים ומשלח אותם לצרכן עוד באותו היום; והשנייה בחנות בהרצליה, לטובת מי שעדיין מעדיף לבחון את הנתחים ולשוחח עם הקצב לפני הקנייה. עם היציאה לדרך הצטרף לצמד שותף שלישי – תמיר אניב, גיסו של ראובן, חובב בשר מושבע וקברניט לשעבר באלעל שפקד את מסעדות הבשר הטובות בעולם. תמיר ביקש מספר ימים כדי ללמוד את התוכנית העסקית ולבחון את תנאי המחיה של עגלי הבקר של בית הבשר דבאח. הוא נסע צפונה, וכבר ביום הראשון ראה שתנאי הגידול של העדרים הם נוחים ומיטביים, שהם גדלים בסביבת גידול נקייה ובמרחב מחייה גדול, וכן על תזונה איכותית ובו במקום החליט להצטרף.

ממש בימים אלו, דרך אגב, נפתח במתחם ביג יהוד, סניף חדש ומרשים של מיט פוינט בהשקה חגיגית.

בכל אחת מנקודות המכירה, אנשי מיט פוינט מתגאים בהיכרות הכמעט אישית שלהם עם נתחי הבשר "כתוצאה מהשותפות עם אכרם, אני יכול להגיד על כל נתח ונתח שנמצא כאן איפה הוא גדל, מה הוא אכל, בן כמה הוא וכו'. זה מאפשר לספר ללקוח שלנו את כל הסיפור על הבשר שהוא מקבל, כך שיהיה בטוח שזהו באמת הנתח האיכותי ביותר,.אנחנו לא רוצים להסתיר שום דבר מהקהל שלנו, להיפך – אנחנו מעודדים את הלקוחות לשאול, לחקור ולהכיר את הנתחים שהם קונים. המטרה שלי היא שמי שמבקר כאן, יהנה מחוויית קניה אחרת, יוצאת דופן 7 ימים בשבוע, יכיר וילמד על הנתחים שהוא רואה ,וכמובן שיצא הביתה עם הבשר הטרי, העסיסי והאיכותי ביותר שקיים במחוזותינו במחיר הוגן. שיחייכו לפני ואחרי המנגל" מסכם ראובן.