פטה של מחלבת Greek Family Farm
פטה של מחלבת Greek Family Farm

הפטה האורגנית של מחלבת Greek Family Farm מבוססת על חלב צאן מזנים מקומיים

22 במאי 2019

ארץ מוצא יוון | אזור Almyros | חלב צאן | סוג גבינה חצי קשה

הפטה ירדה מהאולימפוס עם אריסטיוס, הבן של אפולו, כמתנה לתושבי האדמה. הראשון שהכין אותה כאן למטה היה הקיקלופ פוליפמוס, רועה צאן מרדן ומתבודד (עם חיבה לזלילת יורדי ים) ובנו של פוסידון אל הים. המיתולוגיה היוונית מלאה בסיפורי פטה – גבינת הדגל הלאומית שהפכה מזמן לכוכבת גלובלית. אולם למרות האהדה חוצת הגבולות כלפי הגבינה, לא קל למצוא פטה יוונית כהלכתה מחוץ ליוון, ודאי לא כזאת שמשמרת את הטעמים ושיטות הייצור המסורתיים.
גבינת הפטה של Greek Family Farm היא הדבר האמיתי. הפטה של המחלבה, שמגיעה לארץ במסגרת סדרת גבינות אנסמבל של שטראוס, מוגנת בחוקי ההגנה האזורית האירופיים (PDO) המבטיחים שהגבינה מיוצרת בשיטות מסורתיות ומבוססת על חלב צאן מזנים מקומיים בלבד. המחלבה ממוקמת באזור Almyros שבמרכז יוון – האזור הפורה במדינה. היא נוסדה לפני 80 שנה כמחלבה קטנה והתפתחה באופן מואץ: כיום היא מונה 2,700 בני צאן הרועים על פני 30 אלף קמ"ר של שטחי מרעה מוריקים.
המחלבה אורגנית ונענית לתקינה האורגנית האירופית והמחמירה – העיזים והכבשים ניזונות ממרעה טבעי בלבד, החלב נשמר בצורתו הטבעית ללא תוספים והגבינה מונחת להתגבשות והבשלה בחביות מי מלח טבעי – בדיוק כמו בעבר. המחלבה עובדת לפי עקרונות הקיימות – כלומר לא בשיטות ייצור המזהמות ומרוששות את האדמה, אלא בשיטות המבטיחות שהיא תמשיך לשגשג – והפטה שמגיעה אלינו מכילה את כל הטעמים של האזור שבו היא נולדה.

דבר השפית אביבית פריאל־אביחי

"הפטה של Greek Family Farm מוצקה מאוד ומתפוררת, אבל המרקם בפה עשיר ודשן. המליחות שלה עדינה ולצדה מורגשת מתיקות קלה של חלב טרי. הפטה מעולה בסלט אבל לא פחות טובה לבישול ולאפייה. בחום היא מתרככת אך לא הופכת נוזלית ושומרת על עושר הטעמים שלה".

פטה של מחלבת Greek Family Farm
פטה של מחלבת Greek Family Farm