צילום: חיים יוסף
צילום: חיים יוסף

היום "פרשוק" היא אחת מחברות משלוחי הפירות והירקות הבולטות בארץ, אבל מעבר לתוצרת חקלאית איכותית, מתחבאים בפרשוק סיפורים על אנושיות, קרבה לאדמה ואפילו סטארט-אפ קטן. יצאנו להכיר את פרשוק מבפנים

1 במרץ 2022

באביב 2020 עמדה חברת ת.א. יבולה בע"מ, סיטונאית פירות וירקות שרוב לקוחותיה מהשוק המוסדי – כמו מסעדות, בתי מלון, אולמות אירועים וכו' בפני צומת משמעותי. ההזמנות ממסעדות, שהתרוקנו עם פרוץ מגפת הקורונה בארץ, נעלמו בקצב מסחרר; ומצד שני אי אפשר היה לוותר על 100 עובדים, 25 רכבי שינוע, 15 שנות ניסיון וקשר עם עשרות חקלאים שהיו מנת חלקם. אל מול שוק שהלך ודעך ומשק סגור ומלא בעובדים בחל"ת, החליטו בחברת יבולה לחשוב בצורה יצירתית, לשמור על העובדים, ולנתב את הניסיון והמוניטין הרב שצברו לכיוון חדש – ישירות אל הצרכנים הפרטיים הביתה. וכך הוקמה פרשוק, שחרטה על דגלה להביא את הפירות והירקות האיכותיים ביותר, בדרך היעילה ביותר, היישר לבתים של כולנו. 

>> הטבה בלעדית לקוראי השולחן: קבלו 12% הנחה (!) על תוצרת חקלאית פרימיום באתר פרשוק

מארז ירקות | צילום: חיים יוסף
מארז ירקות | צילום: חיים יוסף

בני ווקס, מנכ"ל פרשוק, מספר כי "תוך שבועיים מקבלת ההחלטה על הקמת פרשוק עלה האתר לאוויר. ומשם? לקחו לא יותר מ-15 דקות עד שהזמנות התחילו להציף את האתר בלי הפסקה. זה היה משוגע ומרגש בו זמנית. לא ציפינו לזה, אבל נוצר ביקוש אדיר לפירות וירקות איכותיים שיגיעו עד הבית". ואכן, כמו תמיד הלקוחות לא טעו. בפרשוק שמו לעצמם למטרה לספק לצרכנים הפרטיים פירות וירקות באיכות יוצאת דופן, כזאת שאפשר היה למצוא עד אז רק במסעדות צמרת ברחבי הארץ. "הקשר עם החקלאים והאדמה הוא היתרון הגדול ביותר שלנו. פרשוק הוקמה כשהתוצרת שלה מבוססת על מספר מצומצם של חקלאים, וכיום העבודה היא מול עשרות משקים חקלאיים שמספקים לה את התוצרת האיכותית ביותר בשוק. הקשר שלנו מול החקלאים הוא לא קשר עסקי, הוא כמעט משפחתי. הם חלק מאיתנו, והם מתוגמלים על התוצרת שלהם בצורה הנדיבה ביותר, לא כמו עבודה מול רשתות שיווק וכדומה. התוצאה של זה היא חקלאים מאושרים, ששמחים לעבוד איתנו, ומספקים לנו פירות וירקות באיכות הגבוהה ביותר שנשלחים עד הבית של לקוחותינו", מספר ווקס.

בני ווקס, מנכ"ל פרשוק: "תוך שבועיים מקבלת ההחלטה על הקמת פרשוק עלה האתר לאוויר. ומשם לקחו לא יותר מ-15 דקות עד שהזמנות התחילו להציף את האתר בלי הפסקה. זה היה משוגע ומרגש בו זמנית"

אך ההפתעות בפרשוק ממש לא נגמרות רק באדמה ובתוצרת החקלאית, הן נמשכות  אל יכולות טכנולוגיות יוצאות דופן בענף זה. בני, שבעצמו מגיע מתחום ה-IT ומערכות המידע, הביא את הידע והניסיון שלו והקים עם שותפיו מעין סטארט-אפ קטן בתוך פרשוק. הם פיתחו אתר עם מערכת הזמנות משוכללת, אפליקציה ייחודית בתחום משלוחי הירקות, והם גם מייצרים את התוכן, העיצוב והמענה המהיר ללקוחות – הכל באופן עצמאי ממשרד קטן שצמוד למחסן ממנו יוצאים המשלוחים.  בראש מחלקת שירות הלקוחות, עומדת תמר שטיין, שמכירה כל לקוח, החל במי הוא, היכן מתגורר ומה סל המוצרים האהוב עליו ועל משפחתו. שירות הלקוחות של פרשוק, בזכות תמר ושלל המערכות המתקדמות לניהול הלקוחות, נוצר קהל לקוחות נאמן שלא מפסיק לשבח את תודעת השירות של פרשוק (ניתן לראות זאת בביקורות שלהם בגוגל). בני, שגאה מאוד באופרציה הטכנולוגית העצמאית הזו שצמחה בתוך פרשוק, מספר על היתרונות הרבים שהיא מביאה "הזרוע הטכנולוגית שלנו מאפשרת לנו לקחת את התוצרת המדהימה של החקלאים צעד אחד קדימה ולהתבלט מעל המתחרים שלנו בצורה חד משמעית. היכולת לתקשר עם הלקוחות בצורה מיידית מאפשרת לנו להעניק שירות מיטבי ומהיר, וכך לסגור מעגל של הזמנה נוחה ומהנה, שירות יעיל ואדיב ותוצרת שאין דומה לה בשוק".

צילום: חיים יוסף
צילום: חיים יוסף

לאחר שהיו מהחלוצים בכל נושאי מארזי הירקות המובנים לפני שנתיים, החלו לאחרונה בפרשוק בפרויקט חדש וייחודי הנושא את השם "ארגז ארגז", בו מתאפשר ללקוח להזמין ארגז של ירק מסוים, בדיוק כמו שהוא יוצא מהשדה של החקלאי – הישר לבית. "אנחנו יוצרים כאן פארם טו טייבל ביתי, הלקוחות מקבלים ארגז מסוים של ירק שהם צריכים כמות גדולה ממנו. עם הזמן גילינו שהמחיר האטרקטיבי מעודד את הקהל שלנו לקנות ארגזים ולהתחלק בהם עם הסביבה הקרובה", מספר וקס, "אנחנו גאים להתקדם ולהתפתח כל הזמן עבור הלקוחות שלנו והצרכים שלהם, ואנחנו לא מתכוונים לעצור".

קוראי השולחן שעוד לא מכירים את פרשוק, ובעצם גם אלה שכן, יכולים עכשיו ליהנות מהנחה של 12%. כל מה שצריך זה להיכנס לאתר דרך הקישור שכאן ולהתחיל לקנות. ההנחה כבר תתווסף לסל שלכם אוטומטית.
>> למעבר לאתר פרשוק וקבלת הנחה מיוחדת לגולשי השולחן

מארז פירות הפתעה | צילום: חיים יוסף
מארז פירות הפתעה | צילום: חיים יוסף