מקודם

6 טיפים לשיווק וקידום באינטרנט למסעדות וחברות קייטרינג

בניית נוכחות נכונה ברשת חשובה לא פחות מבניית תפריט מעולה. כך תקדמו את האתר שלהם ותגיעו ליותר סועדים פוטנציאליים

קידום אתרים למסעדות וחברות קייטרינג
קידום אתרים למסעדות וחברות קייטרינג
25 במרץ 2020

הנוכחות המקוונת של עסקים ברשת היא אחת מאבני הבסיס העיקריות של פעילותם העסקית, והדבר נכון בין היתר גם בתחום המזון. אילו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו ברשת עסק בדיוק כמו שלכם אבל לא ימצאו אתכם שם, מה הטעם בתפריט עשיר של מנות טריות ומשובחות?

הטיפים הבאים יסייעו לכם לשפר את הנוכחות שלכם ברשת על ידי ביצוע פעולות קידום אתרים אורגני. הכוונה היא שכאשר לקוח פוטנציאלי יבצע חיפוש רלוונטי לתחום בו אתם פועלים, יגדל הסיכוי שבין תוצאות החיפוש שתופענה בפניו תהיה גם תוצאה אחת שמובילה אל האתר שלכם; וככל שתקפידו ליישם את הטיפים הללו כראוי, כך המיקום שלכם בין עשר התוצאות יהיה גבוה יותר – מה שאומר שיותר גולשים ייכנסו לאתר שלכם ויגדל הסיכוי שיזמינו דווקא מכם.

1. מחקר מילות מפתח

זהו הבסיס לכל פעילות קידום אתרים, שכן מילות המפתח הן אלה שהגולשים הפוטנציאליים מקלידים בשורת החיפוש. על מנת לאותת לאלגוריתם של גוגל שכדאי להציג את האתר שלכם כתשובה לחיפוש כזה, עליכם לשלב את מילות המפתח הללו בשלל מקומות ברחבי האתר – ומכאן חשיבות ההשקעה במחקר מילות מפתח מעמיק ואיכותי.

2. השקיעו בתוכן איכותי

אל תסתפקו בתמונה של מנה או של המסעדה, אלא הוסיפו לה מלל מעניין שהגולשים ירצו לקרוא ובשאיפה גם יתחבר לרגש שלהם. ספרו על סבתא שהעבירה לכם את המתכון; על הפעם הראשונה בה טעמתם מנה דומה; על מקור ההשראה שגרם לכם לרצות לפתוח מסעדה. כל תוכן רלוונטי שיהיה נעים לקרוא יכול לבוא בחשבון, ואל תשכחו לשלב גם מילות מפתח מהסעיף הקודם!

3. בנו פרופיל קישורים חזק

מתוך ההנחה שאתרים אחרים ירצו לקשר רק לאתרים טובים, אמינים ואיכותיים, האלגוריתם של גוגל מסיק מן הקישורים הנכנסים לאתרי מסעדות וחברות קייטרינג עד כמה כדאי להציג אותם בתוצאות החיפוש לגולשים. אם כך, למשל, תוכלו להציע לאתרים אחרים ליצור שיתופי פעולה (למשל עם חברות משלוחים, או לאחד כוחות עם בתי עסק משלימים ליצירת חבילה מיוחדת וכך כל אתר יקשר לאתר של השני). אוסף כל הקישורים מכונה "פרופיל קישורים", וככל שהוא יהיה חזק יותר כן ייטב.

4. היו ערים לחיפושים לוקאליים

אפשרויות חיפוש לפי מיקום הן שדה של הזדמנויות שלא רבים מכירים, ובפרט עבור עסקים בתחום המזון. זאת משום שכאשר אדם מקליד בגוגל, למשל, "אוכל סיני כשר ברמת גן", בסבירות גבוהה שבין התוצאות הראשונות שהוא יקבל יהיו מסעדות שנמצאות בקרבתו. מדובר בחשיפה פוטנציאלית ממוקדת לקהל שבדרך כלל מבצע חיפוש כזה שהוא מתחיל לחוש איתותי רעב, כלומר בשל מאוד לביצוע עסקה, מה שהופך קידום אתרים לוקאלי להשקעה נהדרת.

5. התאימו את האתר לגלישה במובייל

בשנת 2020, רוב החיפושים המתבצעים בגוגל נעשים מסמארטפונים ומכשירים ניידים אחרים. עם זאת, אתרי אינטרנט רבים עדיין לא השכילו להפנים זאת וממשיכים להשקיע בעיקר באתרים שמתאימים למחשבים נייחים. למה שלא תיצרו לעצמכם אפליקציה ייעודית שמאפשרת הזמנה, או לכל הפחות גרסת אתר ייעודית למכשירים ניידים? לא רק שזה ישפר את חווית המשתמש של לקוחותיכם – גוגל גם נוטה להציג אתרים מותאמים למובייל בעדיפות על פני אתרים שאינם מותאמים.

6. הנגישו את האתר שלכם ללקוחות עם מוגבלויות

החוק בישראל מחייב הנגשת אתרי אינטרנט לגולשים עם מוגבלויות שונות, מלקויות ראייה ועד מגבלות קוגנטיביות ואחרות – אבל מלבד החובה החוקית כדאי לזכור שגם אנשים עם מוגבלויות נוהגים לאכול מדי פעם. הנגשת האתר לגולשים עם מוגבלויות מאפשרת לכם להגיע ליותר לקוחות שישמחו לטעום ממנות היום בתפריט שלכם, וכדאי לדעת שגם במקרה הזה גוגל נוטה לתת עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים מונגשים על פי אנשים שאינם מונגשים.

סיכום

הטיפים שהובאו לעיל מתאימים לכל מסעדה ולכל חברת קייטרינג, בכל ימות השנה. אמנם שורות אלה נכתבות בעיצומו של התפרצות משבר הקורונה ולפיכך עסקי מזון רבים מצמצמים את פעילותם ומתרכזים בשירותי משלוחים ו-TA; אולם אולי דווקא עכשיו הוא הזמן להתחיל לחשוב על היום שאחרי, ולנצל את ההאטה בענף המזון כדי להיערך לחזרה לשגרה.
מבינים מצוין בניהול מסעדה ולא מבינים כלום במילות מפתח, קידום אורגני או נגישות אתרים? כדאי לפנות לאיש מקצוע שמתמצא בתחום ולבקש פרטים נוספים. בתחום כל כך מורכב כמו עסקי המזון, כדאי לנצל כל יתרון אפשרי – וגוגל בהחלט עשוי להעניק לכם יתרון שכזה.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים' מייסד חברת דיגיטאץ', בעל ניסיון מעל עשר שנים בשיווק הדיגיטלי ומנהל בלוג מוביל בתחום בשם seolinks קידום אתרים בגוגל.