מתכון

אוזני המן טבעוניות מבצק קוקוס

אוזני ההמן האלה קצת מזכירים עוגיות פסח - יש להן טעם קוקוסי משגע, אבל מרקם עדין ופריך הרבה יותר

7,925 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
אוזני המן טבעוניות מבצק קוקוס. צילום: מתן שופן
אוזני המן טבעוניות מבצק קוקוס. צילום: מתן שופן

שמן קוקוס הוא תחליף מעולה לחמאה במתכונים טבעוניים, אבל הטעם שלו תמיד מורגש. כאן החלטתי להפוך את זה ליתרון – הוספתי לבצק חיזוק של שבבי קוקוס ושידכתי לו מלית קוקוסית. התוצאה יצאה פריכה להפליא והתחבבה על כל מי שטעם אותה. מי שמעדיף יכול להחליף את מלית הקוקוס במלית הפרג שאת המתכון שלה תמצאו בהמשך.

שימו לב שהבצק המתקבל הוא פריך ומעט מתפורר, אז קחו בחשבון שנדרשת קצת סבלנות בעבודה איתו; המרקם העדין שלו שווה את זה. הוא גם פחות דביק מבצקים אחרים, כך שאוזני ההמן האלה נוטות להיפתח באפייה – אבל בעיני זה נותן לו מראה מרושל ומקסים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית קוקוס

למלית פרג

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מניחים קמח, קוקוס, אבקת אפייה, מלח ושמן קוקוס במעבד מזון או בקערת מיקסר עם וו גיטרה ומעבדים עד לקבלת מרקם פירורי. מוסיפים את יתר מרכיבי הבצק ומעבדים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לרבע שעה.

מכינים מלית קוקוס

2

מערבבים את כל חומרי המלית לתערובת אחידה.

מכינים מלית פרג

3

מניחי חלב סויה, סוכר, מייפל ושמן קוקוס בסיר קטן ומביאים לרתיחה. מוסיפים פרג ומבשלים על אש קטנה 3-2 דקות, עד שהמלית מסמיכה מעט. מורידים מהאש ומערבבים פנימה קליפת לימון. מצננים כשעה עד שהמלית מסמיכה מעט.

מכינים אוזני המן

4

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים 2 תבניות תנור בנייר אפייה.

5

מקמחים בנדיבות משטח עבודה ומרדדים עליו את הבצק הקר לעובי של 1/2 ס"מ. קורצים מהבצק עיגולים בקוטר 8-7 ס"מ.

6

אם ממלאים במלית קוקוס, דוחסים את המלית לצורת כדורים בגודל זיתים. מניחים כדור מלית במרכז כל עיגול בצק וסוגרים לצורת משולש. אם ממלאים במלית פרג, מניחים במרכז כל עיגול כפית שטוחה מהמלית וסוגרים לצורת משולש. חשוב לסגור את המשולש לגמרי (כך השמלית לא תבצבץ ממנו) - אוזני ההמן ייפתחו מעט באפייה. מעבירים את אוזני ההמן למקפיא למשך רבע שעה. יכול להיות שהן ייפתחו מעט בזמן הקירור - פשוט מהדקים את הסגירה מחדש.

7

אופים את אוזני ההמן 20-25 דקות, עד שהבצק מזהיב.