מתכון

אוזני המן מבצק תפוז במילוי פיסטוק

בחוץ בצק פריך בניחוח תפוז ובפנים פיסטוקים – ממש קלאסיקה. חשבו, למשל, על כנאפה תפוזים עם פיסטוקים קלויים

23,302 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
אוזני המן מבצק תפוז במילוי פיסטוק. צילום: דניאל לילה
אוזני המן מבצק תפוז במילוי פיסטוק. צילום: דניאל לילה

אחרי שהמציא חלה גלילית והגדיר מחדש את גבולות הגזרה של הקוגל ארז קומרובסקי מתפנה לטפל בעוד נכס צאן ברזל של המטבח היהודי. גם הפעם צפו להפתעות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

שמים בקערה חמאה, סוכר, קמח, אבקת אפייה וקליפת תפוז מגוררת ויוצרים פירורים מהתערובת בעזרת הידיים (כמו הכנת קוסקוס). מוסיפים חלמונים ומיץ תפוזים ולשים ידנית רק עד שנוצר בצק אחיד. אפשר גם להכין במעבד מזון: שמים בקערת המעבד חמאה, סוכר, קמח, אבקת אפייה וקליפת תפוז מגוררת ומפעילים בפולסים ליצירת פירורים. מוסיפים חלמונים ומיץ תפוזים ומפעילים שוב בפולסים רק עד להתגבשות בצק.

2

מכסים את הקערה בניילון נצמד ומצננים במקרר שעתיים לפחות.

קולים את הפיסטוקים:

3

מחממים תנור ל-150 מעלות.

4

מפזרים פיסטוקים בתבנית וקולים 15-10 דקות. כשמתחילים לעלות ריח של קלייה והקליפה נראית כהה יותר (אבל לא שרופה), מוציאים מהתנור ומצננים.

מכינים את המלית:

5

טוחנים את הפיסטוקים הקלויים בבלנדר או במעבד מזון לפירורים קטנים מאוד (להיזהר לא לטחון יותר, מדי כדי לא לקבל משחה) ומעבירים לקערה.

6

מוסיפים לקערה אבקת שקדים, אבקת סוכר וקליפת לימון מגוררת ומערבבים פנימה חלבונים ומיץ לימון לתערובת אחידה. שומרים במקרר עד השימוש. אפשר להכין עד 5 ימים מראש.

7

מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

מכינים את האוזניים:

8

מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי דק ככל האפשר (3-2 מ"מ) וקורצים עיגולים בקוטר 6 ס"מ. ממלאים כל עיגול בצק בכף מלית ומהדקים לצורת אוזן המן (משולש). משאירים פתח קטן, כדי שאפשר יהיה לראות את המלית הצבעונית גם לאחר האפייה. מניחים את האוזניים במרווחים בתבנית ומצננים במקרר כשעה, כדי שהאוזן תשמור על צורתה היפה גם לאחר האפייה.

9

אופים כ-15 דקות להזהבה.