מתכון

אוזני המן עם שוקולד ופרג

עם מילוי פרג אשכנזי המועשר בשוקולד מריר, ביס מאוזני ההמן האלה הוא באמת שילוב מנצח

5,396 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2021
אוזני המן עם שוקולד ופרג. צילום מתוך הספר "Babka, Boulou & Blintez"
אוזני המן עם שוקולד ופרג. צילום מתוך הספר "Babka, Boulou & Blintez"

"פורים (חג הגורלות) מציין את נפילתו של המן, היועץ המרושע של אחשוורוש מלך פרס, שתכנן לטבוח בקהילה היהודית המקומית. לפי הסיפור, המן הפיל פור כדי להחליט באיזה יום לבצע את התוכנית שלו. עם זאת, בסופו של דבר הוא עלה על הגרדום שהכין לאויביו, והשם שלו מונצח במגוון עוגיות בעלות שלוש פינות יש האומרים שזו צורת כובע הווזיר שלו, אחרים טוענים שזו צורת ארנקו שאותו תכנן למלא בזהב יהודי, שמיוצג על ידי פרג או שומשום. במתכון שלנו השתמשנו בבצק רך, נמס וקל במיוחד לטיפול זה שטבחים ספרדים משתמשים בו להכנת העוגיות הממולאות הנפלאות והנמסות בפה, הנקראות 'מעמול'. עם מילוי פרג אשכנזי המועשר בשוקולד מריר, ביס מאוזני ההמן האלה הוא באמת שילוב מנצח".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לבצק

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את המלית

1

טוחנים פרג במטחנת אגוזים או קפה ומבשלים בסיר עם יתר מרכיבי המלית כ־5 דקות, תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שנוצרת תערובת סמיכה מאוד. כשמערבבים אותה, מקפידים שתחתית הסיר נשארת נקייה. מסירים מהאש, מעבירים לקערה ומניחים להתקרר.

בינתיים מכינים את הבצק

2

מניחים קמח, מלח וחמאה קרה בקערת מעבד מזון. מוסיפים מים ומי זהר, או תערובת מיץ לימון ומים, לתוך הקערה ומעבדים בפולסים עד קבלת תערובת במרקם פירורים לחים. אוספים אותם לכדור בצק, משטחים לדיסקית פחוסה, עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר עד שהמילוי קר, ואתם מוכנים להכין אוזני המן.

3

מחממים תנור ל־190 מעלות ומרפדים שתי תבניות בנייר אפייה.

4

מרדדים את הבצק המצונן על משטח עבודה מקומח קלות לעובי שלושה מ"מ. קורצים כ־20 עיגולים בקוטר כשבעה ס"מ וחצי האחד (פחית טונה ריקה ושטופה היטב מהווה קורצן אידיאלי, או פשוט השתמשו בקורצן עוגיות עגול).

5

שמים כפית גדושה מהמילוי שהתקרר במרכז כל עיגול בצק, מעלים את הקצוות מעל המילוי ליצירת משולש וצובטים אותם עם האצבעות כדי לאטום. משאירים רווח במרכז כדי לאפשר לאדים לצאת. מניחים את המשולשים המוכנים במרווחים בתבנית.

6

אופים 25 דקות או עד שהבצק יציב למגע אך עדיין לא מזהיב. מוציאים מהתנור, מעבירים לרשת, מצננים 10 דקות וזורים אבקת סוכר. כשאוזני ההמן מתקררות לגמרי, זורים עוד אבקת סוכר ומגישים.

7

מאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר עד שבוע או במקפיא עד 3 חודשים (מפשירים לפני ההגשה).