מתכון

אונטריב וגזרים קבורים באדמה

האונטריב הוא נתח מעולה לצלייה ארוכה. כאן צולים אותו עם המון גזרים, בצלצלים, רכז רימונים ועשבים ארומטיים

4,984 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
אונטריב וגזרים קבורים באדמה של שף אוהד לוי | צילום: מידן גיל ארוש
אונטריב וגזרים קבורים באדמה של שף אוהד לוי | צילום: מידן גיל ארוש

נתח אונטריב שנצלה בבור מתחת למדורה (ואפשר כמובן גם בתנור הביתי) עם המון גזרים, בצלצלים, רכז רימונים ועשבים ארומטיים. הבשר נספג במתיקות עדינה
והופך רך ועסיסי. אם רוצים להכין את המנה ממש בתוך המדורה, מצטיידים באת חפירה קטן, סאג', או כל משטח ברזל או מתכת שיכול לשמש כבסיס למדורה, וסיר ברזל יצוק ורחב בעל דפנות בגובה 7 סנטימטרים לפחות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מניחים אונטריב בסיר ברזל ומסדרים סביבו גזרים, עשבי תיבול ושום. יוצקים מעל רכז רימונים ומוסיפים ציר או מים, כך שהנוזלים יגיעו למחצית מגובהו של הנתח. אם חסרים נוזלים, מוסיפים עוד מים. מכסים את הסיר בנייר אפייה, מעליו נייר אלומיניום, שוב נייר אפייה ושוב נייר אלומיניום.

2

חופרים בור בעומק 1/2 מטר ובקוטר 80 סנטימטר, ומבעירים בולי עץ בתוך הבור. כשהמדורה בוערת ובולי העץ הופכים לגחלים, שמים אבן בקוטר של כ־30 סנטימטר במרכז הבור (היא משמשת בסיס להניח עליו את הסיר) ומניחים מעליה את סיר הברזל.

3

מכסים בזהירות את הבור בסאג', או משטח מתכת, ואוטמים את הצדדים באדמה לחה (אם אין בוץ מרטיבים מעט אדמה במים בקערה; ראו תמונה). מבעירים מדורה בתוך הסאג' או משטח הברזל ומניחים לבשר להיצלות שעתיים. במהלך השעתיים האלה, מוודאים שהבעירה לא דועכת ומוסיפים לאש עצים במידת הצורך.

שף אוהד לוי | צילום: מידן גיל ארוש

4

מכבים את הלהבות, מזיזים את הסאג', מחלצים את הסיר בזהירות, מצננים מעט ומעבירים לצלחת הגשה.