מתכון

אוסובוקו טלה על פיתה זעתר

את הטלה אני מגיש עם תוספות שונות למרכז השולחן וכל אחד יכול לבנות לו את הביס כמו שהוא אוהב

6,634 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
אוסובוקו טלה על פיתת זעתר של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין
אוסובוקו טלה על פיתת זעתר של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לאוסובוקו

לפיתות

להגשה

אופן ההכנה

מכינים אוסובוקו טלה

1

מחממים תנור ל־180 מעלות. משמנים נתחי אוסובוקו בשמן זית, ממליחים ומפלפלים. מחממים מחבת על להבה גבוהה וצורבים את הנתחים מכל הצדדים (כ־2 דקות מכל צד). מניחים בצד.

2

מניחים בתבנית רחבה גזר, בצל, שום, עלי דפנה, זעתר, מלח ופלפל שחור. מניחים מעל את נתחי האוסובוקו הצרובים ויוצקים ציר עוף למפלס של חצי מגובה התבנית. מכסים את התבנית בנייר אלומיניום ואופים כ־4 שעות עד שהבשר רך. מניחים בצד עד להגשה.

לקראת סיום מכינים פיתות במחבת

3

מניחים חצי מכמות שמן הזית בקערת מיקסר, מוסיפים את יתר החומרים ומעבדים עם וו לישה במהירות איטית כ־5 דקות לבצק רך ואחיד. מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים את הקערה במגבת ומניחים להתפחה של כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

4

מחלקים את הבצק לכדורים במשקל של כ־40 גרם האחד. מרדדים את כדורי הבצק לעיגולים בקוטר כ־12 ס"מ על משטח מקומח בנדיבות. מחממים 2 כפות שמן זית במחבת על להבה גבוהה וצורבים את הפיתות משני צדדיהן להשחמה. מוציאים מהמחבת ומניחים בצד מכוסה במגבת עד להגשה.

מגישים

5

מפרקים את נתחי האוסובוקו מהעצם ומגישים לצד טחינה, אריסה ועלים.