מתכון

ביסקוטי בננה ברד

עוגיה פריכה ומתוקה בטעמי בננה עדינים שאפשר גם לטבול בשוקולד או סתם ככה בקפה

7,406 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

הביסקוטי האלה הם מהביסקוטי שלא חייבים לאפות פעמיים אם לא רוצים – אתם יכולים רק לאפות פעם אחת, לפרוס, וזהו. יש לכם עוגיות רכות וטעימות. אתם גם לא חייבים לטבול בשוקולד אם לא בא לכם. כל האופציות טעימות.

מתכון מתוך בלוג פצפוצים

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לזיגוג לפני האפייה

לטבילה בשוקולד (לא חובה)

אופן ההכנה

להכנת הביסקוטי

1

מחממים תנור ל-170 מעלות ורפדו תבנית בנייר אפייה. המתכון המקורי אומר לרפד 2 תבניות, אבל אין צורך - הן יכולות להכנס בכיף בתבנית אחת (אם אופים בטוסטר אובן או תנור קטן יותר מהסטנדרט, 60 ס"מ רוחב, כדאי להכין 2 תבניות).

2

בקערה בינונית, מערבבים קמח, קינמון, אבקת אפייה ומלח.

3

בקערת מיקסר (השתמשו בוו הגיטרה אם יש לכם, אם לא- הבלון גם בסדר, או אפילו כף עץ פשוטה), או קערה גדולה אחרת, מערבלים חמאה וסוכר עד לתערובת בהירה ואוורירית, 3-4 דקות. מערבבים פנימה בננה מעוכה, ביצה, ואז תמצית וניל. מגרדים את תחתית הקערה כדי לוודא שלא מתחבאים שם גושים של חמאה. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים עד שנוצר בצק אחיד.

4

מחלקים את הבצק ל-2 גושים ארוכים בנייר האפייה, אחד בכל צד, ועם ידיים רטובות, עצבו כל גוש לצורת גליל או מלבן ארוך, באורך 23 ס"מ ורוחב 4 ס"מ.

להכנת הזיגוג לפני האפייה

5

בקערה קטנה מערבבים את הביצה עם המים, ומורחים על שני הגלילים/מלבנים. בקערה קטנה אחרת מערבבים את הסוכר עם הקינמון, ומפזרים מעל הגלילים/מלבנים.

6

אופים במרכז התנור למשך 40 דקות בערך, עד שהגושים זהובים ויציבים למגע. מסירים מהתנור ומניחים על רשת לצינון. משאירים את התנור דולק. כשגלילי הביסקוטי כבר לא חמים למגע, פורסים אותם עם סכין משוננת לפרוסות בעובי ס"מ בערך. מכל גליל אמורות לצאת כ-12 פרוסות (אתם יכולים גם דק יותר, זמן האפייה השני יתקצר). מניחים את פרוסות הביסקוטי על מגש האפייה כשהצד הרחב, החתוך, פונה מטה (ומעלה). אולי תצטרכו לפזר את הפרוסות על פני 2 מגשים - זה בסדר.

7

אופים את פרוסות הביסקוטי 6 דקות, הופכים, ואופים עוד 6 דקות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר על המגש, עד שהפרוסות התקררו לגמרי.

8

אם רוצים לטבול בשוקולד - כדאי לטמפרר, כדי שהשוקולד יהיה יותר יציב בתנאי מזג אוויר שונים (ועם החורף המשוגע שלנו זה יתרון), אבל לא חובה. אפשר פשוט להמיס את השוקולד ולטבול בתוכו.

אם בחרתם לא לטמפרר

9

תצטרכו לשמור את הביסקוטי במקרר בקופסה אטומה. אבל כך או כך זה יהיה טעים.

אם בחרתם לטמפרר

10

קוצצים את כל השוקולד לחתיכות קטנות (או אם יש פתיתים ולא שוקולד צ'יפס משתמשים בהם, זה אומר שהשוקולד כבר בחתיכות קטנות ונוחות להמסה). ממיסים לגמרי 2/3 מהשוקולד שקצצתם בבן מארי או במיקרוגל. מסירים מהאש, מערבבים פנימה חלק מה1/3 ששמרנו בצד ומערבבים כל הזמן. כשהטמפ' בין 31 ל-32 מעלות, אפשר להשתמש בו (אם צריך- מוסיפים עוד קצת מה-1/3 ששמרנו בצד, עד שהטמפ' יורדת). טבלו אחד מקצוות הביסקוטי בקערת השוקולד, הסירו ונערו את העודף, והניחו לייצוב והתקשות על נייר אפייה. אם השוקולד סמיך מדי - הוא התקרר וצריך לחמם אותו בעדינות ובערבוב תכוף, לסביבות ה -31-32 מעלות שוב.