מתכון

גהקנודל: כופאות ממולאות בבשר

הגהקנודל הוא הגרסה הקלאסית מהמטבח האוסטרי לכופתה מבצק תפוח אדמה ממולאת בבשר טחון ומוגשת לצד בצל מטוגן

1,173 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
גהקנודל - כופתאות ממולאות בבשר של יוגב ירוס. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY
גהקנודל - כופתאות ממולאות בבשר של יוגב ירוס. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY

קנודל הוא כופתה אוסטרית שמכינים בהמון גרסאות – מבצק שמרים או מבצק המבוסס על תפוחי אדמה (הדומה לניוקי), בגרסה מתוקה או מלוחה, ממולאת או ריקה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשאלוט מוחמץ

לבצק

למלית

לבצל מטוגן

אופן ההכנה

מכינים שאלוט מוחמץ

1

מרתיחים את הנוזלים עם התבלינים והסלק, מקטינים את האש ומבשלים כ־5 דקות. מסדרים את הבצלים בצנצנת, יוצקים עליהם את התחמיץ החם, מצננים, מכסים ומעבירים למקרר (נשמר כשבועיים).

מכינים את הבצק

2

מחממים תנור ל־200 מעלות. מניחים תפוחי אדמה בתבנית מרופדת במלח גס וצולים כשעה עד שהם רכים. חוצים את תפוחי האדמה, מפרידים את הבשר מהקליפות ומועכים היטב בממעך או במזלג. מצננים כ־2 דקות. מוסיפים בהדרגה קמח, סולת ותבלינים ומערבבים בעדינות. מוסיפים ביצים ושמן זית, מעבירים למיקסר עם וו לישה ומערבלים עד לקבלת כדור בצק חלק (אפשר להוסיף מעט קמח לפי הצורך).

3

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח, יוצרים מהבצק מעין נחשים ארוכים וחותכים אותם לכופתאות באורך כ־2 ס"מ. מניחים במגש מרופד במעט סולת, מכסים ומעבירים למקרר עד לשימוש.

מכינים את המלית

4

מחממים שמן זית במחבת ומטגנים את הבצלים עד שהם מזהיבים קלות. מוסיפים בשרים, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים היטב על אש בינונית עד שהבשר משחים והנוזלים מתאדים. מוסיפים רסק העגבניות, מערבבים ומבשלים עוד כ־5 דקות. מצננים.

ממלאים את הכופתאות

5

מקמחים מעט את הידיים, מניחים על היד כופתה ומרדדים מעט, מניחים במרכז מעט מהמלית (ככפית) ומהדקים את צידי הבצק על המלית (כמו קובה) ומניחים בתבנית מרופדת במעט סולת. ממלאים כך את כל הכופתאות.

6

מחממים שמן זית במחבת כבדה ומטגנים את הבצלים עד שהם מזהיבים. ממליחים ומפלפלים היטב. במקביל מבשלים את הכופתאות הממולאות בסיר גדול עם מים מומלחים עד שהן צפות. מעבירים את הכופתאות ישירות למחבת עם הבצל המטוגן ומקפיצים קלות. מעבירים לצלחות הגשה ומעטרים בשאלוט המוחמץ.