מתכון

דגים שלמים ביוגורט, ירקות חרוכים וענבי בוסר כבושים

הדגים, הירקות בניחוח אש והיוגורט הרענן מזמנים את הקיץ לצלחת. ענבי הבוסר תורמים עוד חמיצות ואפשר להחליפם בלימון

10,849 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2020
דגים שלמים ביוגורט, ירקות חרוכים וענבי בוסר כבושים של מיכל חביביאן. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220
דגים שלמים ביוגורט, ירקות חרוכים וענבי בוסר כבושים של מיכל חביביאן. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220

בערבי קיץ חמים, כשאני מתלבטת מה לבשל, המנה הזאת היא פתרון מושלם, הדגים נאפים יחד עם התוספת ולכם נשאר רק למזוג כוס יין לבן וקר ולהתענג.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לירקות החרוכים

לדגים

אופן ההכנה

מכינים ירקות

1

מחממים תנור לחום מרבי על מצב גריל ומרפדים 3 תבניות תנור בנייר אפייה. מניחים בתבניות נפרדות במיה, עגבניות ובצל. מזלפים מעליהם שמן זית, מתבלים במלח ופלפל שחור וצולים כ־30 דקות עד שהירקות נחרכים מעט בקצוות. מוציאים את הירקות ומשאירים את התנור דולק.

מכינים דגים

2

ממליחים ומפלפלים דגים משני הצדדים ומושחים אותם בשמן זית. מערבבים בקערה יוגורט, יין לבן, ציר דגים ועלים מ־ 2 ענפי תימין ומתבלים במלח ופלפל שחור. מניחים בתוך כל דג ענף תימין ומעבירים לתבנית, יוצקים את תערובת היוגורט סביב הדגים (לא מעל) ומסדרים מעל היוגורט את הירקות החרוכים. מניחים על כל דג אשכול ענבי בוסר ומזלפים שמן זית. מעבירים לתנור וצולים כ־ 20 דקות, עד שבשרם לבן־אטום והעור הופך פריך.