מתכון

דג בגריל, בציר דגים ושעועית

למרות שזהו מרק חם, הוא מושלם גם לקיץ בזכות הרעננות של הירוקים והטעמים העדינים שלו

4,245 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
דג בגריל, בציר עצמות מעושנות ושעועית של גל בן משה. צילום: אנטולי מיכאלו. כלים: סטודיו עדי ניסני.
דג בגריל, בציר עצמות מעושנות ושעועית של גל בן משה. צילום: אנטולי מיכאלו. כלים: סטודיו עדי ניסני.

גם בלי גריל פחמים אפשר להוסיף לדג טעמים עדינים של עישון, על ידי יצירת ציר המתבסס על עצמות דג שעוברות עישון קל בבית ואצות קומבו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מניחים נסורת לעישון או מרווה יבשה בקערה ומעליה מניחים מסננת מתכת או ברזל. מניחים במסננת עצמות דג. מדליקים את הנסורת או המרווה ומיד מכסים את הקערה בנייר אלומיניום כפול או משולש לאיטום הדוק. מניחים בצד ל־ 1/2 שעה (במהלכה עצמות הדגים יספגו את הארומות המעושנות).

2

מביאים ציר ירקות לסף רתיחה, מוסיפים את העצמות המעושנות, מבשלים כשעה ומכבים את הלהבה. מוסיפים אצות קומבו, מצננים ומעבירים למקרר ללילה. מסננים.

3

משרים שעועית בובס (או לבנה) למשך לילה, מסננים, שוטפים היטב ומבשלים עם בצל וגזר בשפע מים כ־ 45 דקות לריכוך.

4

מביאים שפע מי מלח לרתיחה בסיר בינוני. בינתיים מחלצים את פולי הפול (או השעועית הרחבה) מהתרמילים. מעבירים את פולי הפול למים הרותחים וחולטים 3 דקות. מסננים, מצננים מעט וקולפים את הקליפה השקופה מעל הפולים.

5

מחממים מחבת ברזל כבדה ומשומנת היטב ומניחים פילה דג כשצד העור פונה מטה. מניחים משקולת או מפעילים לחץ על הדג כדי להצמיד את העור אל המחבת. כשהדג לבן והעור פריך, הופכים אותו ומוציאים מהמחבת. מתבלים במלח ופלפל.

6

מחממים את הציר המעושן, מסדרים את הפול והשעועית המבושלים במרכז 4 צלחות הגשה עמוקות, מניחים את פילה הדג על השעועית ויוצקים מעל את הציר ומיץ לימון.