מתכון

דונאטס עם קרם שוקולד חלב מוקצף

המתכון המושלם לפי שמרגיש תחושה של מיצוי מהסופגניות הקלאסיות

1,197 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
דונאטס עם קרם שוקולד חלב מוקצף של שף ארגד רואש. צילום וסטיילינג: אבי מזרחי
דונאטס עם קרם שוקולד חלב מוקצף של שף ארגד רואש. צילום וסטיילינג: אבי מזרחי

מקררים את קרם השוקולד במקרר 4 שעות.

מתפיחים את הבצק פעמיים במשך כשעה וחצי בסך הכל.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק דונאטס

לקרם שוקולד חלב

אופן ההכנה

1

מערבבים את השמרים היבשים עם המים ומניחים בצד לכ-5 דקות. מכניסים את הקמח והסוכר לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבבים. מוסיפים למיקסר את תערובת השמרים ומערבבים. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו, מוסיפים את החלב בהדרגה ולשים עד שהבצק מתאחד ומקבל מרקם חלק. מוסיפים את החמאה בהדרגה, קובייה אחת בכל פעם, עד שהיא נטמעת לחלוטין בבצק. כשהבצק חלק ואלסטי מוסיפים את המלח ומערבבים עוד כדקה.

2

מוציאים את הבצק מהמיקסר ומכדררים אותו לכדור חלק. מניחים את הבצק בקערה מקומחת ומכסים עד שהבצק מכפיל את נפחו (כשעה במקום חמים). לאחר שהבצק תפח שופכים אותו בעדינות על משטח מקומח (בלי לפגוע בתפיחה). מרדדים בעדינות ובזהירות את הבצק למשטח בעובי 2 ס"מ.

3

קורצים מהבצק עיגולים לדונאטס וקורצים חור נוסף במרכז כל דונאט. מעבירים את הדונאטס למגש מרופד בנייר אפייה, נזהרים שלא לפגוע בצורה. מניחים להתפחה נוספת עד שהבצק מכפיל שוב את נפחו (כ-15 דקות אם ההתפחה הראשונה לא נפגעה בזמן העבודה).

4

מעבירים בזהירות את הדונאטס לסיר שמן חם בטמפרטורה של כ-165 מעלות ומטגנים עד לקבלת צבע זהוב משני הצדדים. בהיקף הדונאטס צריך להיווצר כתר בהיר.

לקרם שוקולד חלב

5

מערבבים את הג'לטין עם המים ומניחים בצד. מרתיחים שמנת מתוקה ווניל ויוצקים על השוקולד. מערבבים למרקם של תחליב בעזרת בלנדר יד. ממסים ג'לטין על בן מארי ומוסיפים לתערובת. מקררים את הקרם כ-4 שעות ובעזרת בלון במיקסר מקציפים עד לקבלת קרם תפוח ואוורירי. מזלפים את הקרם מעל הדונאטס.

הצעת הגשה

6

מעטרים את הדונאטס בפטל וקישוטי שוקולד.