מתכון

הלחמניות של מסעדת קרן

ארבעה מרכיבים, הכנה קצרה יחסית וטעם גן עדן. אורי שפט משחזר את הלחמניות של מסעדת קרן המיתולוגית

2,276 בשלנים התעניינו במתכון זה
הלחמניות של "קרן" של אורי שפט (צילום: דניאל לילה)
הלחמניות של "קרן" של אורי שפט (צילום: דניאל לילה)

"אומרים שכשאתה עני האוכל טעים יותר, אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני זוכר את הפעם הראשונה שביקרתי במסעדת 'קרן'. הייתי בן 33 ותפרן. הדבר הראשון שנחת על השולחן היה סלסילת לחמניות חמות ומפנקות מהתנור. עטתי עליהן עד הפירור האחרון, הן היו נפלאות ונחרטו בזכרון" לצורך שחזור המתכון אורי הזעיק למאפייה את אלרן גולדשטיין, שהכין את הלחמניות בזמנו במטבח של "קרן". המתכון פשוט ( 4 מרכיבים) – מה שמוכיח שגם הלחם הפשוט ביותר יכול להיות טעים אש כשהוא מגיח מהתנור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

חומרים ל-40 לחמניות:

לזיגוג:

אופן ההכנה

מכיננים את הבצק

1

יוצקים מים לקערת מיקסר. מוסיפים שמרים ומערבבים להמסה. מוסיפים קמח ומלח ולשים 4 דקות במהירות נמוכה עד לקבלת בצק. מגבירים את מהירות הלישה לבינונית ולשים 5 דקות נוספות עד לקבלת בצק גמיש ומעט קשה.

מניחים להתפחה ראשונה:

2

מוציאים את הבצק מהקערה למשטח עבודה מקומח קלות ויוצרים כדור. מעבירים לקערה מקומחת קלות, מכסים במטלית מטבח (או בניילון נצמד) ומניחים להתפחה ראשונה 40 דקות או עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

מעצבים, מתפיחים ואופים:

3

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, מרדדים קלות לצורת מלבן ובעזרת סכין חותכים ל 40 רצועות במשקל 40 גרם כל אחת. יוצרים מהרצועות עיגולים ומהעיגולים לחמניות אליפטיות. מסדרים את הלחמניות בתבניות מרופדות בנייר אפייה, מכסים במטלית ומניחים להתפחה שנייה למשך כשעה.

4

מחממים תנור ל 220 מעלות.

5

חורצים את גב הלחמניות בעזרת מספריים בשלושה מקומות ומברישים בביצה טרופה

6

מכניסים לתנור. מתיזים מים על תחתית התנור (ליצירת אדים) וסוגרים את הדלת במהירות. מנמיכים את הטמפ' ל-200 מעלות ואופים 14-12 דקות עד הזהבה. מעבירים לרשת צינון.