מתכון

טארט עגבניות, גבינת עיזים ובצל מקורמל

מאפה חגיגי עמוס בטעמים עזים שמשתלבים נפלא זה עם זה

2,550 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2019
טארט עגבניות, גבינת עיזים ובצל מקורמל של הילה יבניאלי־בוכריס. צילום: מנחם גרייבסקי. סטיילינג: בתשי כוחיי
טארט עגבניות, גבינת עיזים ובצל מקורמל של הילה יבניאלי־בוכריס. צילום: מנחם גרייבסקי. סטיילינג: בתשי כוחיי

מצננים את הבצק במקרר 30 דקות לפחות

כלים: תבנית קיש

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטארט

למלית

אופן ההכנה

טארט:

1

מכניסים את החמאה, הקמחים והמלח לקערת מעבד מזון ומעבדים בפולסים לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצה והחלב וממשיכים לעבד עד שמתקבל בצק.

2

מעבירים את הבצק למשטח מקומח קלות ומשטחים לצורת דיסקית. עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר לפחות 30 דקות (עד יום אחד, וניתן לשמור עד חודש במקפיא).

3

מוציאים את הבצק המצונן מהמקרר, מרדדים ומניחים בתבנית קיש. מורידים את השאריות משולי התבנית ומעבים את השוליים בשכבה נוספת מהשאריות.

4

מחוררים את הבצק במזלג. מניחים נייר כסף על הבצק ומעליו משקולת אפייה (או 1-2 חופני קטניות יבשות, שימנעו מהתחתית לתפוח במהלך האפייה).

5

אופים כ-20 דקות במרכז התנור, עד לקבלת גוון זהוב בהיר מסביב לשוליים. מסירים את נייר הכסף בעדינות וממשיכים לאפות כ-8-10 דקות, עד שכל הבצק זהוב. מוציאים מהתנור ומקררים בתבנית על רשת צינון.

מילוי:

6

בזמן שהטארט נאפה, מחממים 2 כפות שמן זית במחבת רחבה מעל אש בינונית. מוסיפים בצל, מלח ופלפל שחור ומטגנים 10-20 דקות תוך ערבוב לעתים קרובות עד לקבלת גוון חום-זהוב.

7

מעבירים את התנור למצב גריל (חום עליון גבוה עם ונטה).

8

מעבירים את מילוי הבצל המקורמל אל הטארט האפוי ומכסים את כל התחתית במילוי. מפזרים מעל הבצל את גבינת העיזים המפוררת.

9

מסדרים את העגבניות מעל גבינת העיזים, כאשר העגבניות חופפות זו על זו כמעין רעפים. מתבלים במלח ופלפל שחור ומזלפים את כף שמן הזית הנותרת מעל.

10

מכסים את קצוות הטארט בנייר כסף כדי למנוע מהם להישרף. מניחים את הטארט בקומה העליונה של התנור וצורבים 3-4 דקות עד שהגבינה מקבלת גוון זהוב.

הגשה:

11

מקשטים בעלי בזיליקום טריים. ניתן להגיש חם או בטמפרטורת החדר.