מתכון

טופו עם קרם חצילים וקולי פלפלים

הפלפלים הקלויים והחצילים השרופים יוצרים וריאציה ים תיכונית על טופו - חומר הגלם שיכול לקבל כל טעם

1,583 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2017
טופו. צילום: Shutterstock
טופו. צילום: Shutterstock

הוא לבן ותפל, ודווקא בשל כך, הוא חומר גלם מושלם לטבח יצירתי. טופו ישתה בשמחה מרינדה, יתחבר לרוטב ויתמסר לכל שיטת הכנה, מהקפצה ועד בישול ארוך. כל מה שצריך הוא להשתחרר מהדעות הקדומות, הקושרות את הקובייה הלבנבנה עם בישול טבעוני משעמם

טופו עבורי הוא אתגר משמח. רבים רואים בו מאכל חסר טעם, ואילו אני רואה בו מבחן ליכולתו של שף יצירתי. אין סוף לאפשרויות הגלומות בטופו: אפשר לוותר על בישול, טיגון או הקפצה, ופשוט להשרות אותו במרינדה טובה; טעים מאוד לצלות על הגריל; קוביות קטנטנות, שתוסיפו לתוך מרק, יעשירו אותו; טופו יכול להיות מרכיב עיקרי בתבשיל קארי; וגם לשמש כבסיס להכנת רוטב, מלית או קציצה. השמיים הם הגבול.

הצבע בהיר, המרקם נוח לעבודה, הטעם די ניטרלי, אבל האמת היא, שהסגולה האמיתית של הטופו (חוץ מיתרונותיו הבריאותיים המוכחים) היא יכולתו לספוח טעמים שונים.

קיימים בשוק כמה סוגי טופו: רך, יבש, בעל מרקם קטיפתי. כל סוג מתנהג אחרת בבישול, וחשוב להתאים את סוג הטופו לאופן הכנתו. הסוג הרך מתאים לטיגון או להשריה קצרה ואינו מתאים לתבשילים, כי הוא עלול להתפרק. הסוג היבש מתאים לתבשילים ולכל מה שמצריך בישול ממושך. טופו במרקם משי מיועד לאכילה כמות שהוא. ביפן הוא נחשב למעדן, אולם קשה מאוד להשיגו בארץ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקימוח:

לטיגון:

לקולי פלפלים:

לקרם חצילים:

אופן ההכנה

מכינים קולי פלפלים:

1

חותכים את הפלפלים הקלויים ל-8 ריבועים בגודל 4 ס”מ, ואת היתרה טוחנים בבלנדר, כל צבע בנפרד.

2

מוסיפים לכל מחית שמן זית, חומץ אורז, כף מיץ לימון, מלח וסוכר ומערבבים.

מכינים קרם חצילים:

3

טוחנים חצילים בבלנדר עם מיץ לימון, מחית קארי ירוק, חלב קוקוס, מלח וסוכר.

מכינים את הטופו ומגישים:

4

מחממים שמן לטיגון עמוק.

5

מקמחים את קוביות הטופו, טובלים בביצה ומצפים בתערובת של פנקו ושומשום שחור. מכניסים לשמן החם, ומטגנים כ-2 דקות או עד להזהבה.

6

מערבבים את ריבועי הפלפלים עם שמן זית.

7

מחממים במחבת על אש קטנה קרם חצילים.

8

יוצקים תלולית קטנה של קרם חצילים על כל צלחת, ומניחים עליה קוביית טופו מטוגנת ועליה ריבוע פלפל. יוצקים מעט רוטב פלפלים ומגישים.