מתכון

כופתאות גבינה וסולת

כופתאות רכות ואווריריות מאזור טרנסילבניה שמגישים אותן בצהריים חג שבועות, לארוחת צהריים מתוקה

13,955 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2021
כופתאות גבינה וסולת יונית נפתלי קו־אל. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: אוריה גבע
כופתאות גבינה וסולת יונית נפתלי קו־אל. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: אוריה גבע

"הכופתאות הרכות והאווריריות האלה מגיעות מטרנסילבניה, שממנה עלו ארצה סבתי פאולה גלברג ואמי אווה. מגישים אותן אצלנו כבר דורות בחג השבועות, לארוחת צהריים מתוקה. את הכופתאות נהוג לטבול באבקת קקאו, בשמנת חמוצה, בסוכר או בכולם. אני הוספתי גם תותים מבושלים תוספת נהדרת, שמעניקה צבע, חמיצות וגם מתיקות למנה".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לריבת תותים מהירה

לציפוי

להגשה

אופן ההכנה

1

מניחים ביצים וסוכר וניל בקערה גדולה ומקציפים במיקסר ידני 5 דקות, עד קבלת תערובת תפוחה, בהירה ואוורירית (10 דקות אם משתמשים במטרפה ידנית). מוסיפים גבינה, סוכר, סולת וקליפת לימון מגוררת ומערבבים היטב תוך כדי פירור וריכוך הגבינה בעזרת מזלג או מטרפה, עד קבלת בלילה אחידה במרקם מעט סמיך יותר משל בלילת פנקייק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות, עד שהסולת סופחת את הנוזלים ומתקבלת עיסה במרקם של בצק רך.

2

ממלאים סיר במים עד 3/4 מגובהו, מוסיפים 1/4 כפית מלח ומביאים לרתיחה על להבה גבוהה. לוקחים כף גדושה מתערובת הגבינה והסולת, מגלגלים בין כפות הידיים לכדור ומחליקים למים המבעבעים. יוצרים 4 כדורים נוספים ומחליקים למים הרותחים. אל תבשלו יותר מ־5 כופתאות יחד – זה יוריד את הטמפרטורה של המים ויפגע בבישול. מחכים שהכדורים יצופו, מנמיכים את הלהבה לבינונית, מכסים את הסיר ומבשלים 6־8 דקות נוספות, עד שהכופתאות מוכנות. מוציאים את הכופתאות מהסיר בכף מחוררת ומעבירים לצלחת רחבה. מעצבים ומבשלים את כל התערובת באותו אופן. אפשר לבשל את הכופתאות עד יום מראש ולשמור במקרר. את הכופתאות הקרות מחממים בסלסילת אידוי.

מכינים ריבת תותים מהירה

3

מניחים תותים וסוכר בקלחת קטנה, מוסיפים 1/4 כוס מים ומבשלים על להבה בינונית 1/4 שעה, עד שהתותים מתרככים והסירופ בקלחת מצטמצם. מצננים ושומרים להגשה.

לפני ההגשה מכינים את הציפוי

4

ממיסים חמאה במחבת רחבה על להבה בינונית. מוסיפים פירורי לחם ומטגנים תוך כדי ערבוב 6־8 דקות, עד שהם משחימים. מסירים מהלהבה, מוסיפים סוכר וניל ומערבבים. מוסיפים את כופתאות הגבינה למחבת ומגלגלים אותן בציפוי, עד שהן נעטפות היטב. אם המחבת לא גדולה מספיק, עושים זאת בכמה סבבים.

5

מעבירים את הכופתאות המצופות לצלחות אישיות (2־3 כופתאות למנה) ומגישים חם עם שמנת חמוצה, אבקת קקאו וריבת תותים מהירה.


מתכון מספר הבישול "מטבח משלהן", עורכת: יעל כלב.
הוצאה עצמית. 288 עמ'. מחיר 142 שקלים

לעוד מתכונים מהספר

"מטבח משלהן" בעריכת יעל כלב. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע
"מטבח משלהן" בעריכת יעל כלב. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע