מתכון

לחם מחבת עם קינמון ומייפל

זה לחם? זאת עוגת שמרים? זהו אחד הדברים המופלאים שתאכלו

55,304 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
לחם מחבת עם קינמון ומייפל של רותי רוסו. צילום: זוהר רון. סטיילינג: עמית פרבר
לחם מחבת עם קינמון ומייפל של רותי רוסו. צילום: זוהר רון. סטיילינג: עמית פרבר

בצק שמרים קלוע, מרוח בחמאה, בזוק בקינמון וסוכר ואפוי, עם קצת פירורים מלמעלה, בתוך מחבת. בסיום יוצקים זיגוג מושלם של מייפל, יוגורט ואבקת סוכר המתקשה ומוסיף פריכות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לציפוי הבצק

לפירורים

לציפוי

אופן ההכנה

מעירים את השמרים

1

שמים בקערה את השמרים, המים הפושרים, כף אחת מהסוכר וכף אחת מהקמח. מערבבים היטב ונותנים לתערובת לעמוד עד שהיא תוססת ומבעבעת ומכפילה את נפחה לפחות (בערך רבע שעה, תלוי בטמפרטורה).

2

מערבבים את כל החומרים היבשים בקערת המיקסר. מוסיפים את החלב, החמאה הנמסה ותערובת השמרים. לשים באמצעות וו הלישה עד שהבצק חלק ורך. הבצק צריך להיות חלק ורך ולא יבש והחלק התחתון שלו לא צריך להיפרד מהקערה. מעבירים את הבצק לקערה משומנת. מכסים את הקערה בשקית ניילון ונותנים לבצק לתפוח במקום חמים עד שהוא מכפיל את נפחו (בערך שעה).

3

מצפים את משטח העבודה בנייר אפייה. מחלקים את הבצק לשניים ומגלגלים לנחשים באורך 70־100 ס"מ. מורחים בהרבה חמאה נמסה מעורבבת עם וניל מכל הצדדים. בוזקים את תערובת הסוכר־קינמון מעל ומצפים את נחשי הבצק היטב. מהדקים את שני ה"נקניקים" בקצה אחד, קולעים אותם זה עם זה ומהדקים בצד השני.

4

משמנים תבנית עגולה בחמאה ומגלגלים את הבצק בתוך התבנית לשבלול - מתחילים מהמרכז ויוצאים כלפי חוץ. אם נשארה לכם חמאה נמסה יוצקים אותה למעלה ומעל את שאריות הקינמון־סוכר. מכסים בשקית ונותנים לבצק לתפוח עד שהוא מכפיל את נפחו (בערך חצי שעה־שעה).

מכינים פירורים

5

מעבדים חמאה לתוך החומרים היבשים לכדי פירורים (אפשר בידיים).

6

מחממים תנור ל־180 מעלות. מפזרים את הפירורים על הבצק ומכניסים לתנור ל־40 דקות.

7

בינתיים מערבבים את כל החומרים של הציפוי. כשהמאפה מוכן נותנים לו להתקרר קצת ואז יוצקים עליו את הציפוי (לא חייבים את כל הכמות, זה ממילא מתוק מאוד).

מתוך הספר החדש: המטבח של רותי רוסו – ספר המתכונים שכל בית צריך. צילום: זוהר רון. סגנון: עמית פרבר. הוצאת גורדון ספרים. 230 עמ'. 138 ש"ח

המטבח של רותי רוסו. עטיפה. עיצוב טל בוניאל.
המטבח של רותי רוסו. עטיפה. עיצוב טל בוניאל.