מתכון

לחם קינואה קל

לחם קל מכיל פחות קלוריות לפרוסה מאשר לחם רגיל. את האפקט משיגים בזכות תוספת סיבים תזונתיים שאין להם ערך קלורי

26,486 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
לחם קינואה קל של אורי שפט. צילום: דן פרץ. סטיילינג: עמית פרבר
לחם קינואה קל של אורי שפט. צילום: דן פרץ. סטיילינג: עמית פרבר

כיוון שהסיבים סופחים המון נוזלים, משתמשים כאן בכמות גדולה של מים ומקבלים בצק רך מהרגיל. שני פטנטים עוזרים לנו להתמודד עם העניין: קיפולי מעטפה במהלך ההתפחה מייצבים ומעניקים לבצק גמישות ותוספת קינואה מבושלת מוסיפה גוף ופריכות.

3 תבניות אינגליש קייק

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקינואה

לבצק

אופן ההכנה

מבשלים קינואה

1

מביאים מים ומלח לרתיחה, מוסיפים קינואה ומבשלים על להבה בינונית כ-10 דקות עד שבמרכז כל גרגיר מופיעה נקודה לבנה וסביבה עיגול שקוף. מסננים ומצננים.

מכינים את הבצק ומתפיחים

2

שוקלים את כל החומרים ועורכים בקעריות על משטח העבודה.

3

שמים סובין בקערת המיקסר, יוצקים מים ומשרים 10 דקות. מפוררים פנימה שמרים ומוסיפים קמח ומלח. מתחילים ללוש עם וו הלישה במהירות נמוכה. אחרי כ-4 דקות, כשהחומרים מתאחדים, מגבירים למהירות בינונית ולשים 5 דקות נוספות לקבלת בצק גמיש ומאוד רך.

4

מנמיכים את מהירות הלישה, מוסיפים חצי מכמות הקינואה המבושלת ולשים כדקה רק עד שהקינואה נבלעת בבצק.

5

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, לשים 3-2 דקות בידיים ומגלגלים לגליל. מקמחים את קערת המיקסר ומחזירים את הבצק לקערה. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים 20 דקות.

מקפלים ומתפיחים פעמיים

6

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומשטחים אותו לריבוע פחוס בעזרת הידיים. אוחזים באחת הפינות ומקפלים אותה כלפי מרכז הבצק. חוזרים על הפעולה עם כל הפינות לקבלת מעטפה. הופכים את הבצק כך שהקיפול פונה מטה. מכסים במגבת ומניחים ל-20 דקות. משטחים, מקפלים שוב באותה צורה, הופכים את הבצק שוב ומניחים ל-20 דקות נוספות.

מעצבים, מתפיחים ואופים

7

מחלקים את הבצק על משטח עבודה מקומח ל-3 מלבנים שווים. את הצלע הקצרה של כל מלבן מניחים מולנו. מקפלים את השליש העליון של המלבן (הרחוק מאיתנו) כלפי מרכז המלבן ומהדקים בעזרת שורש כף היד. חוזרים על הפעולה שוב ושוב עד לקבלת כיכר מוארכת והדוקה. הופכים את הכיכר כך שהתפר כלפי מטה.

8

משמנים תבניות, מברישים את הכיכרות במעט מים ומצפים ביתרת הקינואה. מניחים בתבניות, מכסים במגבת ומתפיחים 35 דקות.

9

כ-15 דקות לפני תום ההתפחה מחממים תנור ל-200 מעלות.

10

אופים 10 דקות, מנמיכים את הטמפרטורה ל-185 מעלות ואופים 20 דקות נוספות עד שפני הלחם מקבלים גוון זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים על רשת.