מתכון

ליאלי ביירות עם קצפת לאבנה

אומרים שהלילות בביירות עמוסים חטאים מתוקים כמו הקינוח הזה. זהו קינוח קר המורכב משכבת דייסת סולת ומעליה קצפת

28,398 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
ליאלי ביירות עם קרם שנטילי לאבנה של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה
ליאלי ביירות עם קרם שנטילי לאבנה של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה

מגישים את הקינוח עם סירופ סוכר. יש שני מרכיבים חשובים בקינוח, שבלעדיהם לא מדובר בלילות ביירות: גרגירי אלת המסטיק ומי זהר (מי פריחת הדרים). במתכון הזה בחרתי לאזן את המתיקות של הקינוח בעזרת שנטילי (קצפת מתובלת בווניל) לאבנה שמוסיפה מעט חמיצות ומליחות, והתוצאה מופלאה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לדייסת סולת

לשנטילי לאבנה

לסירופ סוכר

להגשה

אופן ההכנה

1

משמנים במעט מהחמאה תבנית קפיצית עגולה או רינג בקוטר 26 או 28 ס"מ.

מכינים את דייסת הסולת

2

מרתיחים בסיר עם תחתית כפולה חלב, שמנת מתוקה וגרגירי אלת המסטיק. מורידים מהאש ומערבבים פנימה תוך כדי טריפה נמרצת כדקה סולת וסוכר עד שהתערובת חלקה.

3

מחזירים את הסיר לאש קטנה ומבשלים את הדייסה תוך כדי ערבוב 3־4 דקות עד שגרגירי הסולת רכים והעיסה מסמיכה. מוסיפים את יתר החמאה, מערבבים עד להמסה ומסירים מהאש. מוסיפים לסיר מי זהר ומערבבים. יוצקים את הדייסה לתבנית. מכסים את פני הדייסה בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה לפחות עד שהדייסה קרה ויציבה.

מכינים שנטילי לאבנה

4

מכניסים שמנת מתוקה וסוכר לקערת מיקסר. חורצים את מקל הווניל לאורכו ומגרדים את הזרעים בעזרת סכין או כפית לתוך הקערה. מקציפים במהירות נמוכה כ־2 דקות, מגבירים למהירות גבוהה ומקציפים לקצפת יציבה.

5

מערבבים את הלאבנה בקערה נפרדת כדקה כדי לרכך אותה ומקפלים לתוך הקצפת בהדרגה. מעבירים את הקרם לשקית זילוף (עם צנתר חלק או משונן) ושומרים בקערה בקירור עד להגשה.

מכינים את סירופ הסוכר

6

מרתיחים את מרכיבי הסירופ בסיר ומבשלים על אש גדולה כ־5 דקות עד שהרוטב מסמיך. מסננים ושומרים בצד.

מרכיבים את המנה

7

מחלצים את הדייסה מהתבנית או הרינג, מניחים בצלחת הגשה, מזלפים עליה גבעות של שנטילי לאבנה ומפזרים פיסטוק קלוי מעל. כשמגישים את המנה מוזגים מעט סירופ סוכר לצלחת ומניחים מעל פרוסה מהליאלי ביירות.