מתכון

מוס פיסטוק ושוקולד לבן עם דובדבני אמרנה ושברי מרנג

שילוב הצבעים מרהיב, ולכן הכי מדליק להגיש אותו בצנצנות או אפילו בכוסות זכוכית קטנות על רגל

12,012 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מוס פיסטוק ושוקולד לבן עם דובדבני אמרנה ושברי מרנג. צילום: דניאל לילה | סגנון: אורי שביט
מוס פיסטוק ושוקולד לבן עם דובדבני אמרנה ושברי מרנג. צילום: דניאל לילה | סגנון: אורי שביט

כל אחד מרכיבי המנה הזו פשוט נברא עבור האחרים: פיסטוק, דובדבנים, שוקולד לבן ומרנג. קינוח לא מסובך, ואם משתמשים במרנג קנוי – הוא אפילו פשוט יותר. שילוב הצבעים מרהיב, ולכן הכי מדליק להגיש אותו בצנצנות או אפילו בכוסות זכוכית קטנות על רגל. אפשרות אחרת היא להכין ממנו קינוח משפחתי גדול בקערה מרכזית שקופה, שכולם ישמחו לנעוץ בה כפיות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

מרנג:

פיסטוקים מקורמלים:

מוס:

הרכבת המנה:

אופן ההכנה

מכינים מרנג

1

מחממים תנור ל-100 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מקציפים חלבונים ומלח במהירות גבוהה כ-2 דקות לקצף יציב. מוסיפים בהדרגה סוכר ואחר כך אבקת סוכר באיטיות תוך כדי הקצפה. מקציפים 3 דקות נוספות לקצף יציב ומבריק. מעבירים את המרנג לשקית זילוף ומזלפים על התבניות עיגולים בקוטר 2 ס”מ (כמו טיפות). אופים כשעה עד שהמרנג יבש לחלוטין. מצננים ושומרים בכלי אטום היטב בטמפ’ החדר עד שבועיים.

מכינים פיסטוקים מקורמלים

2

פורשים נייר אפייה על השיש. מחממים סוכר ומים במחבת על להבה בינונית-נמוכה עד שהסוכר נמס והופך לקרמל בצבע עינברי. מוסיפים פיסטוקים ומערבבים כך שהם יצופו בסירופ. מסירים מהכיריים ומשטחים על נייר האפייה. מפרידים בין הפיסטוקים בעזרת כף (זהירות! הם חמים מאוד). אפשר גם להניח להם “להידבק” ולקצוץ אחרי שהתקררו והתקשו. מצננים ושוברים אותם ביד או בעזרת סכין לשברי קרמל גסים.

מכינים מוס פיסטוק

3

ממיסים שוקולד לבן ומחית פיסטוק על ביין מארי (או במיקרוגל). מוסיפים חמאה ומערבבים. מסירים מהכיריים וטורפים פנימה ביצים בזו אחר זו. מצננים מעט (התערובת צריכה להישאר חמימה). מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה. מערבבים 2 כפות גדושות קצפת לתוך תערובת השוקולד (הקצפת תצנן את התערובת). מקפלים את הקצפת לתערובת השוקולד עד לקבלת מוס אחיד. מעבירים לשקית זילוף.

מרכיבים את המנה, מקשטים ומגישים

4

מסדרים בתחתית כלי ההגשה כמה “טיפות” מרנג. מניחים בכל כלי דובדבן אמרנה עם כפית סירופ ומזלפים מעל מוס פיסטוק. מעבירים את הכלים למקרר ל-3 שעות לפחות. מעטרים בפיסטוקים מקורמלים ומגישים.