מתכון

מעמול של פרח רסלאן

תמצאו כאן שתי אפשרויות למילוי (או בעצם שלוש): אגוזים (שאפשר להחליף בפיסטוקים) או תמרים

18,528 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2020
עוגיות מעמול של פרקח רסלאן. צילום: פרח רסלאן
עוגיות מעמול של פרקח רסלאן. צילום: פרח רסלאן

שימו לב אם אתם בוחרים רק מלית אחת הכפילו את הכמויות שלה. את המעמולים מעצבים בתבנית מיוחדת, מפדרים את התבנית במעט קמח ומנערים להיפטר מעודפים – כדי שהמעמולים לא יידבקו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית אגוזים או פיסטוקים (כמות שתספיק למילוי מחצית מהבצק)

למלית תמרים (כמות שתספיק למילוי של מחצית מהבצק)

אופן ההכנה

מכינים בצק:

1

אם מכינים ידנית מניחים סולת משני הסוגים בקערה ויוצקים עליה חמאה מזוקקת, מערבבים מכסים את הקערה ומעבירים למקרר ל־6 שעות לפחות ועד לילה. אם יש מיקסר: מערבבים סולת וחמאה במיקסר בעזרת וו גיטרה 3־4 דקות לבצק גרגרי. עוטפים את הקערה בניילון ומעבירים למקרר ל־1/2 שעה. 

2

מוציאים את הקערה מהמקרר, מוסיפים סוכר, שמרים, מחלב מי זוהר וכ־½ כוס (כ־150 מ"ל) מים ולשים במינימום תנועות רק עד לקבלת בצק אחיד ורך, מוסיפים את יתר המים בהדרגה רק במידה והבצק קשה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל־1/2 שעה מנוחה. מוציאים את הבצק מהמקרר ולשים מעט - אם הבצק נוקשה מידי מוסיפים מעט מים, אם הוא דביק מוסיפים מעט מאוד קמח.

מכינים מלית אגוזים או תמרים:

3

מערבבים את כל חומרי המלית (כל סוג בנפרד)לקבלת עיסה אחידה ונוחה למריחה.

מלאים, מעצבים ואופים:

4

מחממים תנור ל-250 מעלות (או ל-275 אם התנור שלכם יכול להגיע לטפרטורה הזו). מוציאים את הבצק מהמקרר וצובטים חתיכה בגודל של כדור פינג פונג ובמשקל של 40-30 גרם ויוצרים ממנה כדור. פוחסים ופותחים את כדור הבצק  לדיסקית בגודל כף היד, מניחים כף גדושה מהמלית במרכז וסוגרים מעליה את הבצק מכל הכיוונים, מגלגלים חזרה לצורת כדור, מניחים בתבנית המעמולים ומשטחים מעט את הצד העליון. הופכים את תבנית המעמולים טופחים עליה ומשחררים את המעמול מעל התבנית המרופדת בנייר אפייה. ממלאים ומעצבים באופן דומה את כל הבצק. מחצית ממלאים במלית תמרים ומחצית במלית אגוזים / פיסטוק. 

5

מסדרים את המעמולים בתבנית במרווחים ואופים 7־9 דקות עד הזהבה. הזהרו מאפיית יתר היא תייבש את המעמולים. מוציאים מהתנור ומניחים לצינון, רצוי על רשת, אך אפשר גם בתבנית, ל-10 דקות לפחות. 

6

מפדרים את המעמולים הממולאים באגוזים באבקת סוכר (המעמולים הממולאים תמרים מתוקים דיים ואין צורך). שומרים בקופסה אטומה במקרר או במקום מוצל וצונן עד חודש.