מתכון

מרק דגים מפיראוס – פּסַארוֹסוּפָּה

מרק עשיר וממלא בדיוק כמו שהיוונים אוהבים

83,454 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
פּסַארוֹסוּפָּה - מרק דגים מפיראוס. צילום: דן פרץ
פּסַארוֹסוּפָּה - מרק דגים מפיראוס. צילום: דן פרץ

היוונים אוהבים להכין את מרק הדגים שלהם מדגים בשרניים שחיים במים עמוקים, כמו לוקוס ושד הים למשל, ובעיקר מהראשים, שם נמצא כל הטעם. אבל גם הדגיגונים הקטנים שעולים ברשת ואין להם שימוש משמשים להכנת מרק; מאגדים אותם בשק בד ומבשלים מהם ציר. זהו מרק עשיר וממלא שמכינים בשני שלבים: תחילה מבשלים ציר דגים מאדרות וראשי דגים שאפשר לקנות בחנות הדגים שלכם (את הציר אפשר להכין מראש ולהקפיא עד לשימוש) ולאחר מכן מכינים את המרק בתוספת נתחי דג וירקות. לסיום טוחנים חלק מהמרק למרקם חלק כדי להסמיך אותו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרק

לציר דגים

אופן ההכנה

1

שמים את האדרות וראשי הדגים בסיר ומוסיפים מים כדי כיסוי תוכן הסיר ועוד כ־ 10 ס"מ. מוסיפים את כל שאר המרכיבים ומביאים לרתיחה. מסירים קצף שצף על פני הנוזל ומבשלים על להבה בינונית 50 דקות. מסננים ושומרים בצד או מקפיאים לשימוש מאוחר יותר.

2

מחממים את שמן הזית בסיר. מוסיפים את הבצל, הגזר ואת גבעולי הסלרי (בלי העלים) ומאדים עד שהבצל שקוף. מוסיפים את השום והציר ומביאים לרתיחה.

3

וסיפים את חצאי הלימון ואת קוביות תפוחי האדמה ומבשלים עד שתפוחי האדמה רכים.

4

מוציאים את חצאי הלימון, מוסיפים את קוביות הדג ומבשלים 10-5 דקות, עד שהדג מתפורר.

5

מעבירים כ־ 1/4 מהמרק לבלנדר או למעבד מזון וטוחנים למרקם חלק. מחזירים לסיר המרק ומתבלים במלח ופלפל שחור. מוסיפים את הקורנפלור המומס תוך ערבוב. מוסיפים את מיץ הלימון, עלי הסלרי הקצוצים והשמיר. מחלקים לקעריות ומוסיפים לכל קערית מעט שמן זית.