מתכון

מרק כרובית עם חלב שקדים, שמן בזיליקום וצנוברים

המרק הזה, בצבעו הצחור ובמרקם המשי, עושה כבוד ליופיו העדין של פרח הכרובית

8,637 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
מרק כרובית עם חלב שקדים, שמן בזיליקום וצנוברים מסוכרים של אורנה ואלה. מתוך ספר הבישול "אורנה ואלה- ספר המתכונים 2". צילום: פלורה דבורה, יחסי ציבור
מרק כרובית עם חלב שקדים, שמן בזיליקום וצנוברים מסוכרים של אורנה ואלה. מתוך ספר הבישול "אורנה ואלה- ספר המתכונים 2". צילום: פלורה דבורה, יחסי ציבור

הצנוברים המסוכרים מבליטים את מתיקות הכרובית, ואילו שמן הבזיליקום מזכיר את העלים הירוקים שהוסרו. אחד מחסידיו במסעדה תיאר את החוויה שלו במילים ״לאכול עננים.״ המרק הזה חצה מגזרים ותרבויות שהתקבצו אצלנו במטבח. לא היה עובד שלא שמח לקבל את חצי המנה שנותרה לאחר חלוקת כל המרק למנות. אפשר להכין אותו על בסיס מים, אבל הבלגן שכרוך בהכנת ציר ירקות שווה כל טיפת זיעה, ומי שרוצות אותו כמו במסעדה, לא יוכלו לפסוח על הכנת הציר.

טיפ: אפשר להכין את הצנוברים ושמן הבזיליקום מראש.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרק

לצנוברים מסוכרים

לשמן בזיליקום

אופן ההכנה

1

מחממים את השמן בסיר רחב על להבה בינונית. מוסיפים את הבצל ומטגנים בעדינות תוך ערבוב על להבה נמוכה כך שיתרכך אך לא ישחים. מוסיפים את פרחי הכרובית ומערבבים כך שהכול יצופה בשמן ויתחמם. מכסים את הסיר ומבשלים כ־20 דקות, עד שהכרובית תתרכך חלקית. מערבבים מדי פעם כדי שהתחתית לא תישרף.

2

מרתיחים את הציר ומוסיפים לכרובית. מביאים לרתיחה עדינה, מוסיפים את המלח ומנמיכים את הלהבה. מכסים שוב וממשיכים לבשל בבעבוע עדין כ־20 דקות עד שהכרובית רכה לגמרי ואפשר להחדיר לתוכה סכין בקלות.

3

מוציאים כוס מנוזל המרק ומניחים בצד. כשהמרק עדיין חם, טוחנים היטב בבלנדר (או עדיף בוויטמיקס) מחצית מהכרובית והנוזלים בהם התבשלה עם מחצית מכמות חמאת השקדים, כ־4 דקות. טוחנים את המחצית השנייה באותה צורה. אם המרק סמיך מדי מוסיפים מכוס הנוזל. מתבלים בפלפל לבן ואגוז מוסקט, טועמים ומוסיפים מלח לפי הצורך.

מכינים צנוברים מסוכרים

4

מערבבים את הצנוברים עם מי הסוכר. מערבבים פנימה את הסוכר החום ומשטחים מיד על נייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל־160 מעלות 5 דקות, מערבבים ואופים עוד כ־5 דקות או עד שמזהיב.

מכינים שמן בזיליקום

5

טוחנים את כל המרכיבים בבלנדר.

מגישים

6

מחממים את המרק בזהירות, תוך ערבוב על להבה נמוכה כדי שלא יישרף בתחתית. מחלקים לצלחות מרק, מטפטפים 1/2 כפית שמן בזיליקום לכל מנה, מפזרים ככפית צנוברים מלמעלה ומגישים.

מתוך: אורנה ואלה, ספר המתכונים 2. אורנה אגמון, אלה שיין. 142 שקלים, הוצאת כנרת זמורה ביתן

כריכת הספר מתכונים 2 של אורנה ואלה. צילום: באדיבות ההוצאה
כריכת הספר מתכונים 2 של אורנה ואלה. צילום: באדיבות ההוצאה