מתכון

נגרוני עם טוויסט

לא תאמינו כמה פשוט זה להכין קוקטייל בבית! ביקשנו מיובל סופר, אומן קוקטיילים, שידריך אותנו שלב אחר שלב

9,202 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2016
נגרוני עם טוויסט. צילום: חיים יוסף | סגנון: אוריה גבע
נגרוני עם טוויסט. צילום: חיים יוסף | סגנון: אוריה גבע

לא תאמינו כמה פשוט זה להכין קוקטייל בבית. ביקשנו מיובל סופר, אומן קוקטיילים ויועץ אלכוהול וברים, לנווט אותנו בעולם התמציות והשיקויים של המיקסולוגיה המודרנית. הוא חלק איתנו מגוון מתכונים קלילים שכל אחד יכול להכין, הנה המתכון שלו לקוקטייל נגרוני עם טוויסט :

איך נולד קוקטייל הנגרוני?
יובל סופר: "בשנת 1919 ביקש הרוזן האיטלקי קמיליו נגרוני מהברמן של "קפה קאסוני" בפירנצה, שיחליף לו מרכיב אחד בקוקטייל האמריקנו הפופולרי: במקום סודה הרוזן ביקש ג’ין. וכך נולד קוקטייל נגרוני, שלמרות אופיו המאוד אלכוהולי נחשב לאפריטיף בזכות הטעמים העשבוניים של הקמפארי. כאן החלפתי את הקמפארי בגליאנו אפריטיבו, שמאוד מזכיר את הקמפארי (גם בצבע), אבל הוא קצת פחות מריר ממנו. התוצאה היא משקה קליל וקיצי, שאפשר להגיש גם לפני הארוחה וגם בסופה".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה:

אופן ההכנה

1

מוזגים את כל הנוזלים לכוס, מוסיפים קרח ומערבבים.

2

מוסיפים טוויסט לימון ומגישים.

השריות קרות באלכוהול

הרעיון כאן פשוט: משרים נותני טעם באלכוהול ומקבלים אלכוהול עם קצת יותר טעם וארומה. לפעמים משרים עשבי תיבול ולפעמים משהו קצת יותר דומיננטי כמו פירות מיובשים או בוטנים קלויים. בתום ההשריה מסננים החוצה את נותני הטעם ושומרים את האלכוהול בארון המשקאות כרגיל. שימו לב: ההשריה לא משנה את אורך חיי המדף של האלכוהול.
רוזמרין בוודקה: משרים 3 גבעולי רוזמרין בליטר וודקה למשך 24 שעות.
תימין או מרווה בג’ין: משרים צרור קטן של גבעולי תימין או 2 גבעולי מרווה טרייה בליטר ג’ין למשך 24 שעות.
תבליני חורף בברבן: משרים 20 ניצני ציפורן או 10 תרמילי הל מעוכים קלות בליטר ברבן (למשל 4 Roses, וויילד טרקי) למשך 24 שעות.
בוטנים קלויים בוויסקי אירי: לא תאמינו אילו טעמים עמוקים, קלויים ומעט מלוחים אתם יכולים להעניק לוויסקי סאוור שלכם, אם תתבלו ג’יימסון או בושמילס בבוטנים. משרים 40 גרם בוטנים קלויים בליטר וויסקי למשך 48 שעות.
פירות מיובשים ברום: משרים 30 גרם אננס מיובש או בננות מיובשות בליטר רום (רגיל או מיושן) למשך 48 שעות. את האננס אפשר גם להשרות בטקילה (מכל סוג). כמובן שאת הפירות חבל לזרוק — הם מצוינים להכנת קינוחים שיכורים.
חליטה או תה (קמומיל, ארל גריי) בג’ין: משרים 5 שקיקי תה או חליטת צמחים בליטר ג’ין למשך 4 שעות.
צ’ילי בטקילה: זה נע בין צ’ילי חריף אחד חתוך גס, שמשרים בליטר טקילה למשך 30 דקות, ועד 5 פלפלי צ’ילי שמשרים למשך שעתיים.