מתכון

סופגניות אפויות עם מרנג וקרם לימון

מתכון לסופגניות גורמה יוצאות דופן באיכותן, מבית היוצר של שף-קונדיטור מיכאל מצגר

1,233 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
סופגניות אפויות עם מרנג וקרם לימון של שף־קונדיטור מיכאל מצגר. צילום: אפרת ליכטנשטט
סופגניות אפויות עם מרנג וקרם לימון של שף־קונדיטור מיכאל מצגר. צילום: אפרת ליכטנשטט

כלים: שקית זילוף עם צנתר משונן וברנר

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם לימון

למרנג

אופן ההכנה

לסופגניות

1

מערבבים במיקסר עם וו לישה את הקמח, השמרים, הסוכר, המלח, קליפת התפוז המגוררת והווניל. מוסיפים ביצים וחלמונים ולאחר מכן את השמן. מוסיפים מים בהדרגה ומעבדים 7 דקות עד שהבצק נכרך סביב וו הלישה. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומשמנים את החלק העליון של הבצק. מכסים בניילון ומתפיחים עד הכפלת הנפח. מחלקים את הבצק ליחידות על פי הגודל הרצוי. מניחים על מגש ברווחים של 5 ס"מ ומניחים לתפיחה שנייה עד הכפלת נפח נוספת. מכניסים לתנור בחום של 220 מעלות 10-15 דקות עד השחמה.

לקרם לימון

2

מערבבים בקערה שתתאים לבן מרי (המסה באדים בסיר כפול) את הלימון, הסוכר והביצים. מניחים את הקערה מעל סיר ומערבבים את התערובת כל העת במטרף (לא מהר מדי, כדי שלא תיווצר חביתה), עד שהתערובת מסמיכה מאוד. מסירים מהאש ומוסיפים חמאה עד להמסה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לפחות ל-4 שעות.

למרנג

3

מערבבים את הסוכר והחלבון בקערה שתתאים לבן מרי. מניחים את הקערה מעל סיר ומערבבים מדי פעם עד שהסוכר נמס. מקציפים במיקסר במהירות בינונית עד שנוצר מעין שפיץ יציב כשמוציאים את המטרף. מעבירים לשקית זילוף עם צנתר משונן, מורחים את המרנג על הסופגנייה ומקרמלים בעזרת ברנר.

הצעת הגשה

4

מכינים מחצית מהסופגניות קטנות יותר, מצמידים זוג בצורת "פירמידה" מסופגנייה רגילה ועליה קטנה, מורחים במרנג ושמים את קרם הלימון למעלה.