מתכון

סטרצ’טי די פסטה בסלסה ורדה ופירורי לחם סיציליאניים

סוג של קרוטונים, שמכילים רק את החלק המטוגן המתפצח

3,001 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
סטרצ’טי די פסטה בסלסה ורדה ופירורי לחם סיציליאניים. צילום: דניאל לילה
סטרצ’טי די פסטה בסלסה ורדה ופירורי לחם סיציליאניים. צילום: דניאל לילה

בצק פסטה נשמר מצוין בהקפאה. לכן יוגב ממליץ להכין מראש כמות גדולה, לרדד, לחתוך ואז להקפיא. אם לא מוצאים קמח לפסטה או קמח דורום, אפשר להשתמש גם בקמח לחם (נ.ד: אני הכנתי פסטה נהדרת גם מקמח רגיל, אבל אל תגלו ליוגב וניר).
כדי להכין פירורי לחם סיציליאניים, מטגנים אותם עם קצת מלח בשמן זית. אם חושבים על זה, מדובר בעצם בסוג של קרוטונים, שמכילים רק את החלק המטוגן המתפצח.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פסטה:

לפירורי הלחם:

לסלסה ורדה:

אופן ההכנה

מכינים את הפסטה:

1

עורמים את הקמח על משטח עבודה ויוצרים גומה במרכז. מוזגים את יתר החומרים לתוך הגומה ומערבבים במזלג, בלי שקמח יישפך מהדפנות פנימה. מוסיפים בהדרגה קמח מדפנות הגומה, תוך כדי ערבוב מתמיד במזלג. הערבוב במזלג מאפשר לקמח ולביצים להתערבב בהדרגה וליצור בצק אלסטי יותר.

2

כשאי אפשר לערבב יותר במזלג, ממשיכים בלישה ידנית עד שנוצר בצק אחיד ויבש (אך אלסטי). ממשיכים ללוש 8 דקות נוספות, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

3

לוקחים חצי כמות בצק פסטה, מרדדים לדרגה 8-7 וחותכים לספגטי.

4

מרתיחים כ-7 ליטר מים בסיר גדול וממליחים קלות.

5

מכינים את פירורי הלחם הסיציליאניים: מטגנים פירורי לחם ומעט מלח בשמן זית במחבת על להבה נמוכה עד לצבע חום עמוק (אך לא שרוף). מעבירים מיד לנייר סופג.

6

מבשלים את הפסטה כ-2 דקות ומסננים. שומרים מעט ממי הבישול.

מכינים את הרוטב ומגישים:

7

מערבבים את כל חומרי הרוטב. מעבירים למחבת גדולה על להבה בינונית ומטגנים דקה-שתיים. מוסיפים את הפסטה ומעט ממי הבישול. מוסיפים מעט מלח אם צריך, ומקפיצים דקה-שתיים עד שהרוטב אחיד.

8

מעבירים לצלחות הגשה ומפזרים מעל את פירורי הלחם.

מה שותים?
את הארוחה אפשר ללוות ביין אדום או לבן -לפי מצב הרוח, השעה ועונות השנה.

הבחירה האדומה: גמלא סנג’ובזה מבציר 2005 של יקבי "רמת הגולן".
מה מתאים יותר לארוחה איטלקית מאשר זן ענבים איטלקי? גמלא סנג’ובזה 2005 ניחן בקלילות יחסית ובחמיצות טובה -תכונות שהופכות אותו למלווה מושלם לאוכל. נהדר למי שמחפש משהו קצת שונה.

הבחירה הלבנה: גמלא שרדונה מבציר 2007 של יקבי "רמת הגולן".
יין לבן שלא יאכזב לעולם. גמלא שרדונה 2007 מיושן כחצי שנה בחביות עץ אלון צרפתי, והתוצאה היא גוף מלא וטעם מורכב. חשוב לצנן היטב במקרר לפני ההגשה.