מתכון

סינטה כבושה – מתכון בסיס

משרים פרוסות דקיקות של סינטה בשמן זית פירותי (פיקואל למשל) ומלח ים לשעתיים ומקבלים משהו בין קרפאצ’ו לסביצ’ה.

2,547 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
סינטה כבושה - מתכון בסיס 
. צילום: בועז לביא
סינטה כבושה - מתכון בסיס . צילום: בועז לביא

הבן שלי יונתן הוא אכלן בעייתי, במיוחד בקיץ. כמה דקות אחרי תחילת הארוחה הוא מזיז את המנה הצידה ואומר: “אבא, ארטיק”. פעם אחת החלטתי להתחכם ולהכין לו ארטיק מבשר. שיפדתי נתח קטן של בשר כף על מקל, ציפיתי בתערובת של אורז תפוח וקינואה ואפיתי בתנור. יונתן זלל את הארטיק-שניצל המאולתר, ואני התחלתי לחשוב על דרכים נוספות להאכיל את הילד בקיץ.

כשזה מגיע לבשר אני מעדיף להתרחק מטיגונים, במיוחד כשחם בחוץ והגוף מתחנן לאוכל קל (אני גם יכול לחשוב על הרבה דברים שהייתי מעדיף לעשות בקיץ במקום לעמוד במטבח ולהזיע). לתמונה הזו נכנסים הנתחים האחוריים – סינטה, שייטל, כף – הזקוקים לטיפול קצר: כבישה, צריבה או צלייה מהירה, והם מוכנים לככב באינספור מנות צבעוניות וטעימות. הכי חשוב שיהיה לכם קצב טוב, שיידע ליישן ולפרוס את הנתחים כמו שצריך, ואתם יכולים לצאת לדרך.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים שמן זית, מלח ים, תימין ורוזמרין בסיר קטן על להבה נמוכה כ-5 דקות רק עד שהשמן ספג טעמים והוא חם אך לא רותח. מצננים כ-10 דקות עד שחמים.

2

מניחים נתחי סינטה בצנצנת בינונית ויוצקים שמן מתובל חמים (חשוב שהסינטה תהיה מכוסה בשמן). הסינטה תהיה מוכנה כעבור שעתיים.

3

שומרים בצנצנת אטומה במקרר עד שבוע.

בוחרים נתחים שזקוקים לטיפול קצר, כבישה מהירה או צריבה במחבת. מוסיפים להם ירקות, עשבי תיבול ופירות ומקבלים מנות בשר צבעוניות וקלילות, שכמעט מכינות את עצמן. רון ביאלה מגייס את נתחי הבשר האהובים עליו ומוכיח שבקיץ משתלם לעבוד פחות