מתכון

סלט סלמון, אבוקדו ואשכוליות אדומות עם ויניגרט תאי

סלט פפאיה אאוט, סלט אשכוליות אין

4,873 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
סלט סלמון, אבוקדו ואשכוליות אדומות עם ויניגרט תאי של אריק פורת. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
סלט סלמון, אבוקדו ואשכוליות אדומות עם ויניגרט תאי של אריק פורת. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

לאחרונה רבות מן המסעדות התאילנדיות בארץ הגישו וריאציה כזו או אחרת לסלט הנפלא הזה. אני מוסיף לו נתחי סלמון צרובים וקוביות אבוקדו. פתיתי השאלוטס המטוגנים (שאפשר לקנות היום במעדניות אסיאתיות ובחלק מרשתות השיווק) מוסיפים מרקם קריספי וטעם בצלי מעודן והוויניגרט עוטף הכל ברעננות מתקתקה-חריפה. הכי חשוב לא לייבש את הסלמון. נותנים לו צריבה קלה מכל צד – וזהו.

סירופ סוכר דקלים

לסוכר דקלים יש מתיקות עדינה וגוון קרמלי נעים והוא הממתיק התאילנדי הרשמי. בארץ הוא נמכר לרוב במטבעות שמשקלן 50 גרם. את סוכר הדקלים אפשר לגרר לתוך מאכלים (ואפילו לתוך תה), אבל אני מכין ממנו סירופ, שנשמר המון זמן במקרר ומחליף את הסוכר הרגיל במתכונים תאיים. כך מכינים: ממיסים בסיר 6 מטבעות סוכר דקלים עם 120 מ"ל (1/2 כוס) מים ו- 120 מ"ל מירין. מבשלים כדקה לאחר ההמסה עד שמתקבל סירופ דליל יחסית בצבע קרמל.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים מחבת עם מעט שמן. מתבלים את נתחי הסלמון במלח וצורבים אותם 30-20 שניות מכל צד (מקסימום 2 דקות לנתח) עד שהם עשויים אבל עדיין ורדרדים במרכז. מעבירים לצלחת, מצננים קלות ומפרקים לנתחים קטנים יותר.

2

מערבבים סירופ דקלים, רוטב דגים ומיץ ליים בקערה קטנה.

3

שמים בצלי שאלוט, אשכוליות, אבוקדו וצ'ילי בקערה גדולה, יוצקים עליהם את הרוטב ומערבבים בעדינות. מוסיפים את נתחי הסלמון ומערבבים שוב. נותנים למרכיבי הסלט לשהות יחד כ-5 דקות במקרר לספיגת טעמים.

להגשה

4

מוסיפים כוסברה, בוטנים וקריספי שאלוטס, מערבבים ומגישים.