מתכון

עוגיות מגולגלות בשלושה מילויים

עוגיות מגולגלות הן העוגיות המאוזנות ביותר שיש - יחס נכון בין בצק פריך, עשיר ולא מתוק למלית מתוקה ונימוחה

262,406 בשלנים התעניינו במתכון זה
  • עוגיות מגולגלות בשלושה מילויים של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
    עוגיות מגולגלות בשלושה מילויים של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
  • עוגיות מגולגלות בשלושה מילויים של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
    עוגיות מגולגלות בשלושה מילויים של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי

כדי שהבצק באמת יניב עוגיות פריכות הסוד הוא לעבוד איתו כשהוא קר ולעבד בעדינות. זה מעט מאתגר משום שהוא רך, אבל אל תאבדו סבלנות. אם אתם מרגישים שהוא לא מתמסר הכניסו ל־10 דקות למקרר.

שימו לב – המתכון מתאים לכמות אחת של מלית. אם רוצים להכין את כל ה-3, מכפילים את כמות הבצק פי 3.

משחקים עם המלית

את הבצק אפשר למלא במגוון מליות: מחיות אגוזים מכל סוג, מרציפן, או ריבות. כדי להבטיח הצלחה מקפידים שהמלית תעמוד ב–3 כללים פשוטים:

מתיקות: המלית צריכה להיות מתוקה שכן הבצק כמעט ולא מכיל סוכר.

עושר: המלית צריכה להכיל כמות יפה של שומן כדי שלא תתייבש במהלך האפייה.

לחות: המלית לא יכולה להיות לחה (להתבסס על פרי מרוסק נניח) שכן אז הבצק יספח אליו את הלחות, לא יאפה כהלכה והמרקם הפריך שלו ייפגם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית תמרים ובהרט

למלית טחינה וסילאן

למלית שוקולד וקינמון

אופן ההכנה

מכינים בצק

1

שמים קמח, אבקת סוכר, מלח, וניל וחמאה בקערת המיקסר ומערבבים עם וו גיטרה במהירות בינונית־נמוכה עד שאין יותר גושי חמאה גדולים ומתקבלת תערובת פירורית.

2

מוסיפים מים לתערובת וממשיכים לערבב עד שהבצק נאסף לגושים גדולים. מוציאים מהמיקסר למשטח עבודה ולשים ידנית לבצק אחיד במינימום תנועות. יוצרים מהבצק דיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות ועד לילה.

מכינים מלית טחינה וסילאן

3

שמים בקערה טחינה וסילאן ומערבבים לממרח יציב, אם הממרח נוקשה מדי מדללים אותו במעט מים.

מכינים מלית שוקולד

4

שמים חמאה, שוקולד, סוכר וקינמון בסיר קטן. ממיסים את השוקולד מעל אש נמוכה ותוך כדי ערבוב רק עד קבלת תערובת אחידה וחלקה. מניחים לשוקולד להצטנן ולהתייצב עד שהוא מגיע לטמפרטורת חדר מחוץ למקרר (אפשר גם במקרר ואז צריך לערבב מדי פעם).

מכינים מלית תמרים

5

מערבבים מחית תמרים ובהרט. אם המחית מעט קשה מרככים אותה עם 1־2 כפות מים חמים.

ממלאים את הבצק ואופים

6

מחממים תנור ל־170 מעלות. מרדדים את הבצק על משטח עבודה מקומח בעדינות ותוך כדי תנועה תמידית (כדי שלא ייקרע) ליריעה בעובי 5 מ"מ.

7

מורחים את המלית הרצויה ומגלגלים את הבצק לרולדה. מעבירים את הרולדה לתבנית מרופדת בנייר אפייה. אם רוצים להשתמש ביותר ממלית אחת, מחלקים את הבצק ל־2 או ל־3 ועל כל חלק מורחים את המלית שרוצים.

8

חורצים על פני הרולדה פסים במרחק 1־2 ס"מ זה מזה בעזרת סכין חדה ואופים 15־20 דקות עד שפני הרולדה זהובים. מצננים מעט (לא לחלוטין) וחותכים את הרולדות לעוגיות לפי החריצים.