מתכון

עוגיות סנדוויץ' אגוזי מלך וקרם קרמל

עוגיות פריכות ללא גלוטן שמבוססות על קמח קוקוס, שמוסיף ארומה עדינה

10,350 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2021
עוגיות סנדוויץ' אגוזי מלך של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל
עוגיות סנדוויץ' אגוזי מלך של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם קרמל קוקוס

אופן ההכנה

1

טוחנים אגוזי מלך, קורנפלור (או קמח טפיוקה) וקמח קוקוס במעבד מזון לאבקה ומניחים בצד.

2

מעבדים חמאה, סוכר ותמצית וניל במעבד מזון ב־2־ 3 פולסים לתערובת אחידה. מוסיפים את תערובת הקמח־אגוזים, אבקת אפייה ומלח, ושוב מעבדים ב־2־ 3 פולסים לתערובת אחידה ופירורית.

3

פורשים נייר אפייה על משטח העבודה, מעבירים את התערובת לנייר האפייה ומעבדים בידיים לגליל רחב. מניחים את הגליל במרחק של 2 סנטימטר מעל הצלע הקרובה של נייר האפייה. מקפלים את שולי הנייר (2 הסנטימטרים הקרובים אלינו) מעל הגליל וממשיכים לגלגל עם הנייר לגליל הדוק בקוטר 2־3 סנטימטר (מתקבל גליל ארוך מעט – אם נוח לכם יותר לעבוד עם גלילים קצרים, מחלקים את התערובת לשני חלקים ומייצרים 2 גלילים באותו אופן). מעבירים את הגליל (או הגלילים) למקרר לשעה לפחות.

4

מחממים תנור ל־165 מעלות. מוציאים את הגליל (או הגלילים) מהמקרר, מחלצים מנייר האפייה ומניחים על קרש חיתוך. פורסים לפרוסות בעובי 1/4 סנטימטר ומניחים במרווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מעבירים לתנור, אופים 15־17 דקות להזהבה ומצננים.

5

מניחים כפית קרם קרמל (אופן ההכנה בהמשך) במרכז מחצית מהעוגיות, סוגרים עם המחצית השנייה של העוגיות ומעבירים לצנצנת. העוגיות נשמרות עד שבוע בקופסה אטומה מחוץ למקרר.

להכנת קרם הקרמל

6

ממיסים סוכר קנים בסיר קטן עם תחתית כבדה כ־10 דקות, תוך ערבוב בכף עץ, עד שהסוכר נמס והופך לקרמל בהיר (מעט בהיר יותר מסירופ מייפל). מוסיפים 50 גרם חמאת קקאו וכף שמן זית ומערבבים להטמעה. מוסיפים קרם קוקוס, מלח ים אטלנטי וכפית תמצית וניל ומערבבים. מביאים לרתיחה ומבשלים תוך ערבוב, עד שהקרמל מסמיך ומגיע למרקם המזכיר מיונז.

7

מעבירים לצנצנת אטומה ושומרים במקרר עד חודש. הקרם מתאים למריחה על מצה, למילוי עוגיות, ציפוי עוגות ואפשר להעניק אותו במתנה.