מתכון

עוגיות ריבה של קרן קדוש

זה מתכון שכל אופה צריך בארסנל: עוגיות נימוחות ורכות שכיף להכין עם הילדים

78,718 בשלנים התעניינו במתכון זה
עוגיות ריבה של קרן קדוש. צילום: אבישג שאר-ישוב.
עוגיות ריבה של קרן קדוש. צילום: אבישג שאר-ישוב.

הקפידו על צינון יסודי של הבצק לפני תחילת העבודה – זה יקל על הרידוד והקריצה ויבטיח שהבצק שלכם יישאר פריך לתפארת. הכמות במתכון מתאימה לעוגיות בקוטר 6 ס"מ, אבל אפשר להקטין או להגדיל את העוגיות בהתאם להעדפה.

המתכון מתוך החוברת משנכנס אדר מרבין בסוכר – חוברת מתכונים דיגיטלית שכל ההכנסות ממנה יועברו למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.
לרכישת החוברת

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

אופן ההכנה

1

מערבלים חמאה ואבקת סוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים את הביצים בהדרגה, ביצה אחת בכל פעם, ומערבלים עד שהן נטמעות בתערובת.

2

בקערה נפרדת מערבבים קמח, קמח שקדים, מלח ואבקת אפייה. מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים חצי מתערובת החומרים היבשים. מערבלים עד שהם כמעט נטמעים בחמאה ומוסיפים את המחצצית השנייה. מערבלים רק עד שהקמח נטמע בתערובת והבצק מתחיל להיאסף.

3

משטחים את הבצק ועוטפים היטב בניילון נצמד. מעבירים למקרר לשעתיים.

4

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבניות תנור בנייר אפייה.

5

מקמחים קלות נייר אפייה ומניחים עליו את הבצק הקר. מקמחים אותו קלות ומכסים בנייר אפייה נוסח. מרדדים את הבצק בין שני ניירות האפייה לעובי של 4 מ"מ.

6

קורצים עיגולי בצק בקוטר של כ-6 ס"מ (אפשר להשתמש בקורצנים בצורות אחרות) ומסדרים אותם בתבניות במרווחים של 3-2 ס"מ. קורצים עיגול קטן במרכז של מחצית מהעוגיות (אלה יהיו העוגיות העליונות). אופים 11 דקות, עד שהעוגיות מתייצבות ומזהיבות מעט. מצננים.

7

הופכים את העוגיות שאין בהן חור ומורחים או מזלפים ריבה במרכז כל אחת מהן. זורים אבקת סוכר על העוגיות שיש בהן חור ומכסים בעזרתן את העוגיות עם הריבה. שומרים בקופסה אטומה 5-4 ימים.