מתכון

עוגת גבינה חמה בעלי פילו

עוגה מבולגנת, שחותכים באופן לא אלגנטי, שעושה המון פירורים על השולחן. והיא כל כך טעימה

24,553 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2021
עוגת גבינה חמה בעלי פילו של קרן אגם. צילום קרן אגם
עוגת גבינה חמה בעלי פילו של קרן אגם. צילום קרן אגם

אין רגע שבו אני לא מתגעגעת ליוון – לאיים, לים, להרים בצפון. אני אוהבת את הארץ הזאת בזכות הפשטות שבה, ובעיקר בזכות האוכל שלה, שהוא פשוט וטעים בדיוק כמו שאני אוהבת. ליוונים יש מאפה שנקרא בּוּגאצָה, מעין בצק פילו שבתוכו יש מלית וניל וסולת מתוקה ומעליו – הרבה אבקת סוכר. ביס הבוגאצה הראשון שלי היה למרבה הפלא באזור תעשייה בכרתים, בזמן
שחיכיתי לתיקון פנצ'ר ברכב השכור. זה ביס שאני נזכרת בו בגעגועים. העוגה הזאת מזכירה את הבוגאצה היוונית, אבל בשונה ממנה היא עוגה גדולה ובלי סולת. זו עוגה מבולגנת, שחותכים באופן לא אלגנטי, שעושה המון פירורים על השולחן והיא כל כך טעימה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית גבינה

לעיטור

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־170 מעלות ומשמנים תבנית במעט חמאה.

מכינים את המלית:

2

במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים ביצים וסוכר במשך 3 דקות עד קבלת תערובת תפוחה. מפסיקים את פעולת המיקסר, מוסיפים לקערה את יתר מרכיבי המלית ומערבבים היטב עד קבלת תערובת אחידה.

מרכיבים את המאפה

3

פורסים את עלי הפילו על השיש ומכסים אותם מיד במגבת כדי שלא יתייבשו. מורחים על עלה פילו אחד חמאה ומניחים אותו בתבנית האפייה כשהשוליים שלו מבצבצים החוצה. חוזרים על הפעולה עם עוד 3 עלי פילו, כך שכל התבנית תהיה מכוסה בעלים עד מעבר לשוליים.

4

יוצקים את מלית הגבינה על שכבת עלי הבצק. מורחים עלה פילו נוסף בחמאה ומניחים אותו על המלית. תוחבים את הקצוות שלו פנימה וחוזרים על הפעולה עם עלה פילו נוסף. מעבירים את כל קצות עלי הפילו שמבצבצים מחוץ לתבנית כלפי פנים, מעל העוגה. מורחים עלה פילו נוסף בחמאה. מניחים אותו מעל המאפה ותוחבים את הקצוות לתוך התבנית. משמנים את העלים בשארית החמאה.

5

אופים 45 ־ 50 דקות, עד שעלי הפילו שחומים והעוגה רוטטת בפנים אך לא נוזלית.

6

מקשטים באבקת סוכר ומגישים חם. מאפי הפילו במיטבם כשהם יוצאים מהתנור, אבל אפשר להגיש אותם גם בטמפרטורת החדר. שומרים בקירור ומחממים לפני ההגשה.

מתכון מספר האפייה "קרן אגם", הוצאת מודן, 221 עמ', מחיר 128 שקלים. לרכישה