מתכון

עוגת לימון ופרג

גרסה ישראלית לפאונד קייק האנגלוסקסית ובעצם בחושה ממש קלה להכנה. בתום האפייה משקים בסירופ לימון לתוספת עסיסיות

34,707 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
עוגת פרג לימון, ברי יוגב. צילום: ברי יוגב
עוגת פרג לימון, ברי יוגב. צילום: ברי יוגב

גרסה מקומית עם לימון ופרג לפאונד קייק האנגלו-סקסית. המתכון המקורי – שגם נתן לעוגה את שמה – מגיע מהיחסים בין הרכיבים: אחד פאונד קמח, אחד פאונד חמאה, אחד פאונד ביצים ואחד פאונד סוכר. אצלנו שוקלים בקילוגרמים ומאוד מחבבים עוגות בחושות, לכן שיחקתי קצת עם היחס בין המרכיבים (והוספתי שמנת חמוצה) המשחק והתוספות שומרים על הטעם העשיר של העוגה ומשפרים את המרקם.

את המרכיבים כאן מערבבים ולא מקציפים, העוגה שמתקבלת דחוסה מהבחושות אליהן התרגלנו, (אבל הרבה פחות דחוסה מעוגת הפאונד המסורתית) והיא הכי טובה יומיים אחרי האפייה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסירופ לימון

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים שתי תבניות אינגליש קייק.

2

מערבבים שמנת חמוצה, מיץ לימון, קליפת לימון מגוררת, סוכר, ביצים ותמצית וניל במיקסר בעזרת וו הגיטרה ובמהירות נמוכה כ-3 דקות. מוסיפים בהדרגה את החמאה המומסת תוך כדי ערבול עד שהיא נטמעת בתערובת.

3

מערבבים את הקמח עם הפרג והמלח בקערה. מוסיפים שליש מתערובת הקמח לתערובת שבמיקסר, מערבלים להטמעה, מוסיפים שליש נוסף ושוב מערבלים להטמעה. מוסיפים את השליש האחרון ומערבלים להטמעה.

4

מוודאים שהבלילה אחידה וללא גושים וממלאים את שתי התבניות עד כ-3/4 מגובהן. אופים 35-40 דקות.

מכינים סירופ לימון

5

בתום האפייה מביאים לרתיחה בסיר קטן את מיץ הלימון והסוכר, מערבבים ומסירים מהאש. מחוררים את פני העוגה בעזרת קיסם ומברישים בנדיבות בסירופ הלימון. מצננים. עדיף לחכות יומיים לפני האכילה - העוגה הופכת לעסיסית וטעימה יותר.