מתכון

עוגת משמשים שיכורים

ליאור משיח חוגגת את עונת המשמשים הקצרה ומכינה אתם עוגה בחושה קלה, שמקבלת שדרוג בעזרת ציפוי יפהפה

6,259 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
עוגת משמש. צילום: ליאור משיח
עוגת משמש. צילום: ליאור משיח

המשמשים פה לזמן קצר וחייבים לחגוג אותם. כאן אני משרה אותם ביין מתוק ומשלבת בבחושה מהירה עם גבינה לבנה. אפשר לאפות את העוגה בכל תבנית שרוצים – תבנית קוגלהוף כמו בתמונה למטה, תבנית עגולה רגילה, או שתי תבניות אינגליש קייק או בתמונה למעלה. ההכנה סופר קצרה ומתגמלת הגלייז – ציפוי הסוכר והמייפל, אינו חובה, אבל הוא מוסיף לעוגה המון.

עוגת משמש – אפשר גם בתבנית קוגלהוף. צילום: ליאור משיח
עוגת משמש – אפשר גם בתבנית קוגלהוף. צילום: ליאור משיח

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לריפוד התבנית:

לעוגה:

לגלייז (לא חובה)

אופן ההכנה

מרפדים תבנית:

1

מושחים את התחתית ואת השוליים של התבנית (או התבניות) בחמאה המומסת בעזרת מברשת. מפזרים את הסוכר על פני כל התבנית (שוליים ותחתית).

מכינים את העוגה:

2

מניחים את המשמשים בקערה, מוסיפים את היין ומניחים בצד.

3

מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים את החמאה והסוכר בקערת המיקסר ומעבדים עם וו גיטרה במהירות בינונית-גבוהה, כ-8 דקות לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את הביצים אחת אחת, תוך כדי ערבול במהירות בינונית. לא מוסיפים ביצה נוספת עד שהקודמת נטמעת לגמרי בתערובת.

4

מוסיפים את הגבינה הלבנה ואת השמנת החמוצה ומערבלים לאיחוד. מוסיפים את הקמח הלבן ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה וללא גושים. ערבוב יתר יפגע במרקם. מוסיפים את המשמשים עם היין לתערובת ומקפלים אותם פנימה בעזרת לקקן.

5

יוצקים את התערובת לתבנית ואופים 50-40 דקות עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא חלק. מצננים.

6

אם רוצים מכינים גלייז: מערבבים אבקת סוכר וסירופ מייפל לבלילה סמיכה. אם צריך, מוסיפים עוד מייפל או אבקת סוכר עד לקבלת המרקם הרצוי. יוצקים את הגלייז מעל העוגה רק אחרי שהתקררה.