מתכון

עוגת שכבות של מרנג קוקוס ונוטלה ביתית

מגדל של מרנג קוקוס וקרם שוקולד לוז מופלא

41,725 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2021
עוגת שכבות של מרנג קוקוס ונוטלה ביתית של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל
עוגת שכבות של מרנג קוקוס ונוטלה ביתית של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל

אפשר לחתוך את העוגה מראש לקוביות קטנות או להשאיר אותה כעוגה מלבנית ולפרוס לפרוסות דקות בהגשה. קרם השוקולד נהדר גם למריחה על מצות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרנג קוקוס

לקרם שוקולד אגוזי לוז ביתי

אופן ההכנה

מכינים את שכבות הקוקוס

1

מחממים תנור ל־170 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מערבבים קוקוס טחון, קמח אורז, קמח קוקוס וחצי מכמות הסוכר (100 גרם) בקערה ומניחים בצד.

2

מקציפים במיקסר חלבונים וקרם טרטר במהירות בינונית. לאחר דקה מוסיפים את המחצית הנותרת של הסוכר (100 גרם) וממשיכים להקציף עד קבלת קצף יציב וגמיש.

3

מקפלים בעדינות את תערובת הקוקוס והקמח לקציפת החלבונים. מורחים את מרנג הקוקוס בתחתית התבנית בשכבה אחת חלקה וישרה. מכניסים לתנור ואופים 15 דקות. פותחים את התנור ובודקים אם המרנג יציב. אם הוא קפיצי אופים כמה דקות נוספות. מוציאים מהתנור, מניחים מעל התבנית מגבת נקייה כדי שלא יתפתח קרום והמרנג יתייבש, ומניחים 10 דקות לצינון והתגבשות. הופכים את התבנית מעל תבנית אחרת מרופדת בנייר אפייה ומקלפים את נייר האפייה בזהירות.

4

חותכים את העוגה ל־4 מלבנים שווים (רצוי להשתמש בסרגל).

מכינים נוטלה ביתית

5

טוחנים את כל החומרים בבלנדר כ־5 דקות. עוצרים, מנקים את דפנות הבלנדר וממשיכים לטחון לתערובת חלקה. אם אין בלנדר טוחנים באותו אופן במעבד מזון.

מרכיבים ומגישים

6

מניחים מלבן מרנג קוקוס בצלחת הגשה, מורחים מעליו קרם שוקולד בצורה אחידה, מניחים מלבן מרנג קוקוס נוסף ושוב מורחים קרם. חוזרים על הפעולות עם יתר המרנג ומסיימים בשכבת קרם. מעבירים למקרר לחצי שעה להתייצבות (אפשר גם להשאיר בחוץ) ומגישים. העוגה נשמרת עד יומיים בקופסה אטומה במקרר.